Porsche geeft de Cayenne E-Hybrid modellen een grotere radius. Dat doen ze niet door de efficiëntie te verhogen, wel met een grotere accu.
Bij de lancering kreeg zowel de Cayenne E-Hybrid als de Cayenne Turbo S E-Hybrid en hun Coupé-broertjes een batterij met een grootte van 14,1 kWh. Dat bleek niet helemaal voldoende naar de wens van de klanten - of de ingenieurs zelf - want vanaf nu zit er een accupakket met 17 kWh onder de E-Hybridversies. Dankzij het uitbreiden van de batterijen kunnen de Cayenne E-Hybrids nu - hou je vast - 48 kilometer elektrisch rijden op een mooie lentedag. De Turbo S E-Hybrid komt 42 kilometer ver voordat de accu leeg is.
rijdend laden aangepast
Echt vol krijg je de batterij dan weer nooit helemaal bij het rijden, want Porsche paste ook daar wat aan. In E-Chargemodus worden de accu's opgeladen naar 80 procent, waar ze voorheen extra moeite deden om 'm tot 100 procent te krijgen. In Sport- en Sport Plus-modus zal de accu altijd tot een minimum bijgeladen worden om zo een extra boost te kunnen geven wanneer je het gaspedaal vloert.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 12 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 16 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden