Mercedes-Maybach heeft vandaag de overtreffende trap van de S-Klasse voorgesteld. Niet de AMG is de aangenaamste S-Klasse, wel deze Maybach-versie.
Het is de tweede generatie Mercedes-Maybach S-Klasse sinds Mercedes de Maybach benaming in het eigen gamma opnam. Eerder liep het wat scheef voor de Maybach 57 en 62, die niet zoveel naamsbekendheid kregen als de Duitsers verwachtten.
Tweekleurig rijdt de Maybach S-Klasse door het straatbeeld. De twee contrasterende kleuren worden gescheiden door een handgeschilderde lijn. Ook werden her en der wat Maybach-logo's aangebracht en is deze lange S te herkennen aan specifieke neus met aangepast radiatorrooster. De Maybach-versie van de S-Klasse is een stuk ruimer dan de S-Klasse, die ook al niet om lengte verlegen zit. Met een wielbasis die 3,4 meter lang is - 18 centimeterm bovenop die van de gewone S-Klasse - kom je tot een totale lengte van 5,47 meter. Hij werd ook wat hoger, al scheelt dat maar 7 millimeter.
schouderwarmte
Die ruimte komt vooral de achterste inzittenden ten goede. Je kan als passagier bijna volledig uitgestrekt gaan liggen op de achterste zetels. Daar is ook nek- en schouderverwarming aanwezig en desgewenst kan je de massagefunctie opzetten om compleet te ontspannen. De houten inleg op de voorzetels geeft het interieur nog wat meer cachet, terwijl je de spotjes achterin naar wens kan richten en ook de helderheid ervan kan instellen.
Toch wordt ook de chauffeur niet vergeten. Hij krijgt de beschikking over het MBUX-systeem met 12,8 inch scherm, al is dat niet het enige scherm in het interieur. Ook de passagiers kunnen schermen laten installeren om zaken als multimedia en klimaatregeling te bekijken. Ook kunnen de inzittenden met gebaren het systeem bedienen. Die bewegingen zorgen er onder andere ook voor dat je gordel automatisch wordt aangereikt.
vliegend tapijt
Ook aan de buitenzijde speelt Mercedes-Maybach met de gesture control, even wijzen naar het achterportier en die gaat vanzelf open. Het actieve onderstel en de aanpasbare luchtvering verhogen het comfort van de inzittenden en filteren de oneffenheden uit de rit door het wegdek op voorhand te scannen. Mercedes-Maybach maakt de gigantische S-Klasse makkelijker wendbaar door achterwielbesturing te installeren; daarbij verkleint de draaicirkel met wel 2 meter.
Over de motoren geeft Mercedes-Maybach geen informatie, behalve dat het gaat om motoren die al beschikbaar zijn in andere modellen en dat het om mild hybrid-motoren gaat. Zo komt de V12 in het vizier en zouden er ook een S560 en S500 met V8 komen.
Mercedes-Maybach laat de S-Klasse nog dit jaar bij de vliegend-tapijt-dealers komen aanzweven. Toch zal de wagen pas in het voorjaar van 2021 ook op andere markten beschikbaar zijn, na Duitsland, de VS en China.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden