Brekend: Opel heeft een nieuw logo!

Opel nieuw logo

Stop de persen, want Opel heeft een nieuw logo! Wat zeggen we: een nieuwe huisstijl. Het merk volgt de trend om logo’s in drie dimensies om te wisselen naar een nieuw exemplaar in twee dimensies. Er komt zowaar zelfs een nieuw lettertype aan te pas.

Een tik op de vingers voor onszelf, want we hadden het eigenlijk al kunnen weten. Met de GT X Experimental kondigde Opel zijn nieuwe stijl eigenlijk al aan. De ‘Vizor’ heeft intussen zijn weg gevonden naar de nieuwe Mokka en de gefacelifte Crossland, het tweedimensionele Opel-logo dat op de conceptcar prijkte, is nu aan de beurt.

Opel nieuw logo

Duitse durf

Geen merk dat zo graag beklemtoont dat het wel degelijk Duits is als Opel, en dat is na de overname door de Franse PSA-groep zo mogelijk nog meer. Het hoeft dus ook niet te verwonderen dat Velocity McCann, het ontwerpbureau dat van Opel een vette cheque heeft gekregen voor de nieuwe huisstijl, de Duitse banden nog eens aanhaalt in de marketinguitleg die bij het nieuwe logo hoort:

“Het nieuwe Opel ontwerp [sic] focust op de essentie, zonder franjes en afleidende elementen. Het weerspiegelt dus de precieze Duitse ontwerpfilosofie van het merk - gedurfd en puur. Met de focus op de Blitz is de ring in het nieuwe merklogo nu slanker. Een woordmerk dient als een sterke basis voor het logo.”

“Het nieuwe lettertype met de naam "Opel Next" is ook licht, krachtig, modern en duidelijk. Het bevat drie verschillende versies: licht, normaal en vet. Deze lettertypen harmoniëren perfect en zorgen voor een consistente boodschap. Het nieuwe Opel geel [sic] symboliseert elektriciteit, de nieuwe brandstof in het elektrische tijdperk. De kleur elektriseert, drukt zichzelf duidelijk uit en creëert zo een onmiskenbare identiteit.”

Opel nieuw logo

Zo. Daar hebben we niet van terug. Met zijn nieuwe tweedimensionele logo gaat Opel de weg in die onder meer Volkswagen, BMW, Nissan en Toyota eerder al insloegen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Edison 20:36
afbeelding van Edison

En voor elke verkochte wagen, gaat er 50 euro naar het creatieve design bureau dat dit allemaal bedacht heeft :)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws