Na zes jaar lanceert Toyota de tweede generatie van de Mirai. Die waterstofauto kan je ook in België kopen en kost een pak minder dan zijn voorganger.
Fiks struikelblok bij de eerste generatie Mirai was zijn prijs. Hij stond - of staat nog altijd - in de catalogus voor 79.900 euro. Een hoop geld, ook al rij je dan met een hoop toptechnologie rond.
De tweede generatie Toyota Mirai wordt veel interessanter als het om de prijs gaat. Zo gaat hij in België 64.470 euro kosten, BTW inbegrepen. Dat is bijna een vijfde minder.
meer radius
Er zijn danig wat verschillen tussen de pionier en zijn opvolger. Zo krijgt de Mirai tegenwoordig achterwielandrijving, waar hij voordien gebruik maakte van voorwielaandrijving. Hij is ook langer en breder en krijgt een bereik dat ongeveer 30 procent groter is. Dat krijgt hij voor elkaar dankzij een efficiëntere brandstofcel en drie waterstoftanks. De actieradius bedraagt nu 650 kilometer en je gooit hem vol in 3 minuten.
Pijnpunt voor de waterstof-elektrische voertuigen is nog altijd de infrastructuur. Zo zijn er maar een drietal publieke tankstations war je waterstof kan tanken; in Zaventem, Halle en Wilrijk.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden