Meer koppel voor vernieuwde Jaguar F-Pace SVR (2020)

Na de facelift van de Jaguar F-Pace was het nog even wachten op de specificaties van de F-Pace SVR. Die krijgen we nu, samen met wat plaatjes van de nieuwe Britse gepeperde SUV.

Onder de kap van de dikke Jag zit nog altijd een 5.0 V8 Supercharged met 550 pk. Het verschil zit 'm in het koppel, want tegenwoordig mag deze vijfliter 700 Nm aan koppel voortbrengen. Dat is goed voor een sprintje van stilstand naar 100 km/u in slechts 4 seconden. Toppen doet hij pas op 286 km/u en daarmee is hij 3 km/u sneller dan een pre-facelift exemplaar. Niet dat je dat verschil gaat merken op de reistijd van je woon-werkverkeer...

kleine correcties

Aan de buitenzijde zien we dezelfde aanpassingen als bij de reguliere faceliftmodellen. Nieuwe J-vormige LED-signatuur in de LED-koplampen en nieuwe achterlichten dus. De bumpers en spoilers worden lichtjes bijgewerkt voor een modernere look, zoals het past bij een facelift.

Bij de facelift van de F-Pace SVR werd ook de Dynamic mode aangepast, met toevoeging van de Dynamic Launch-functie. Hierbij worden de wielen ook tijdens het schakelen aangedreven, wat voordelig is voor je acceleratie. Schakelen gebeurt tegenwoordig trouwens met een pookje en niet meer met een draaischijf, net als in de gewone F-Pace facelift. Binnenin wordt de F-Pace SVR verder voorzien van het PiviPro-systeem, dat de verouderde interface vervangt. Het hele interieur werd ook aan een verjingingskuur onderworpen.

Je vindt ook grotere remmen op de SVR, met een diameter van bijna 40 centimeter voor de schijven. Extra wijzigingen vinden we in het onderstel en de sturing. Zo zou de Jaguar F-Pace SVR tegenwoordig comfortabeler rijden bij lagere snelheden. Wel goed voor je woon-werkverkeer dus...

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws