De huidige zelfontbranders mogen hun carrière nog uitdoen, maar er wordt niet meer geïnvesteerd in nieuwe diesels.
De Zuid-Koreaanse krant Korea JoongAng Daily meldt dat de Hyundai-groep half 2020 gestopt is met de ontwikkeling van dieselmotoren. De wereldwijde verschuiving in de marktvraag weg van dieselmotoren in combinatie met de verwachte opkomst van de elektrische auto maken dat de constructeur het niet meer verstandig acht om nog geld te pompen in zelfontbranders. Bestaande dieselmotoren blijven wel nog in productie en zullen tijdens hun carrière nog worden bijgewerkt wanneer dat nodig is, maar stilaan worden ze uitgefaseerd. We verwachten dat de komst van de Euro 7-uitstootnorm (die rond 2025 wordt verwacht) de doodsklok zal luiden voor het dieselgamma van de Koreanen. De Hyundai-groep staat niet alleen in deze beslissing, want ook Volvo heeft al dezelfde strategie gekozen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden