Officieel: Porsche Taycan krijgt nieuwe instapversie met RWD (2021)

Porsche breidt het gamma van haar elektrische Taycan wat verder uit naar onderen. De basis-Taycan - zonder toevoeging - krijgt wat minder vermogen maar ziet daarmee wel zijn actieradius uitbreiden.

Met de nieuwe toevoeging krijgt de Taycan nu vier versies in het aanbod. Bovenaan zit de 761 pk sterke Turbo S zonder turbo, in het midden zit nu de Turbo zonder turbo met 680 pk en op het derde schavot vertoeft de 430 pk sterke Taycan 4S. Sinds vandaag sluit de basis-Taycan de rij met keuze uit een vermogen van 326 pk of 380 pk. Die kan je herkennen aan de 19 inch Taycan Aero velgen, met zwarte remklauwen.

twee battery packs

Die 326 pk kunnen tijdelijk tijdens de Launch Control verhoogd worden naar 408 pk en krijg je alleen als je de motor combineert met het kleinste accupakket, 79,2 kWh groot. Porsche biedt echter ook het Performance Battery Plus-pakket aan, waarbij je een 93,4 kWh accu aan boord neemt. Daarmee heb je dus de 380 pk waarvan hierboven sprake. Gebruik je de launch control bij deze versie, dan heb je tijdelijk 476 pk ter beschikking.

Beide versies zijn enkel te verkrijgen met achterwielaandrijving. De variant met het kleinste accupakket rijdt 431 kilometer ver, de grotere batterij brengt je 484 kilometer ver, beiden volgens de WLTP-cyclus gemeten. Hierdoor wordt de actieradius van de 4S met Performance Plus accu met 18 kilometer overtroffen.

alletwee hetzelfde

Opladen van de batterijen doe je met maximaal laadvermogen van 270 kW. Accelereren naar de 100 km/u doe je met de basis-Taycan in 5,4 seconden, onafhankelijk van welke versie je gekocht hebt. Ook de topsnelheid is bij beide versies hetzelfde, hoger dan 230 km/u zal je niet komen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
John 10:46
afbeelding van John

Ik las op een andere site dat de prijs in Duitsland op 83.500€ komt te liggen. De Tesla model S begint bij 85.000€ (wel met meer range, en waarschijnlijk ook pk's want de sprint is sneller). Ik denk wel dat ze daarmee klanten van Tesla gaan overnemen.

Adriaan 10:55
afbeelding van Adriaan

En niet vergeten een ongelooflijk veel beter afwerkingsniveau. Tesla is nooit echt de beste van de klas geweest als het over goede afwerking gaat...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws