Seat voegt nog maar eens een nieuwe versie toe aan het gamma van de Tarraco, de grootste SUV van het merk. Die motor kan je kennen uit de Golf GTI en andere hot hatches.
Met 245 pk nestelt de 2.0 TSI zich helemaal bovenaan het gamma. Hij heeft een stuk meer vermogen dan de 190 pk sterke 2.0 TSI en plaatst zich daarmee naast de plug-in hybride Seat Tarraco. In deze nieuwe versie komt de kracht echter louter en alleen van de benzinemotor, een motor die je ook al in de Golf GTI terugvindt. Niet alleen de motor wordt daarvan overgenomen, ook de DSG-automaat met zeven verzetten en de 4Drive vierwielaandrijving krijgt de Tarraco cadeau.
deze of de plug-in?
Met die specificaties in zijn rugzak maakt de Tarraco het nummertje 0-100 km/u rond in 6,2 seconden. De topsnelheid zit op een lekkere 228 km/u. Verbruikscijfers zijn ons nog niet ter ore gekomen. De Belgische vraagprijs van deze 2.0 TSI FR 200 pk bedraagt 47.000 euro, in dezelfde regionen als die van de 2.0 TDI Excellence (46.760 euro) en de PHEV FR 245 pk (48.750 euro).
Je zal hem in ons land echter niet zo vaak tegenkomen, want deze TSI is fiscaal minder interessant dan de plug-in hybride Tarraco. Die mag dan wel iets zwaarder zijn, je koopt een SUV niet direct voor zijn messcherpe prestaties, toch?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden