Opmerkelijk: Ford kondigde recent een elektrische toekomst aan voor het merk in Europa en bracht net nog een volledig elektrische Mustang Mach-E op de markt. Maar de ‘gewone’ Mustang? Die wordt alleen nog met V8 verkocht. De Ecoboost-viercilinder is dus uit de catalogus verdwenen.
De verkoop van de Mustang maakt in Europa natuurlijk maar een klein percentage van de totale verkoop uit van Ford. Een echt grote impact op de CO2-cijfers van het merk zal de pony car dus niet hebben. Toch blijkt dat het gros van de klanten op het Oude Continent de V8 boven de Ecoboost-viercilinder verkoos, ondanks de vaak hogere taksen en belastingen.
Reden genoeg voor Ford om die Ecoboost niet langer bij ons aan te bieden. Nu ook de laatste stock stilaan de deur uit is, is de Mustang met 2.3-viercilinder Ecoboost uit de prijslijst verdwenen. Je kunt bij ons dus alleen nog voor de GT-versie met 5.0 V8 kiezen, die met een prijskaartje van 48.650 euro nog steeds een van de goedkoopste V8-modellen op de markt blijft. Of voor de Mach 1 natuurlijk, al betaal je daar met 61.150 euro al vlot 10.000 euro meer voor.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden