Bentley heeft besloten na amper 1 jaar al een update uit te rollen voor haar Flying Spur limousine. Die krijgt een - nog - stillere cabine, een riantere standaarduitrusting en meer luxueuze opties.
De nieuwe big daddy in de rangen van Bentley is de Flying Spur. Dat mochten we vorig jaar zelf aan de lijven ondervinden. Volgens de Britten kan het echter nog een stukje beter. Waardoor het de statige luxelimousine voorzit van enkele subtiele tweaks. Grootste blikvanger? De (nog) stillere cabine!
Virtuele stilte
Bestaat er een grotere luxe dan rust? Volgens Bentley (en Autofans) alvast niet. Dankzij een nieuwe virtuele tool die het Britse merk ontwikkelde kunnen ingenieurs al voor onderdelen gemaakt worden onderzoeken of ze een storende factor zullen worden op het vlak van geluid, trilling of resonantie binnen de auto. Op die manier wist het merk maar liefst 40 componenten te perfectioneren op het vlak van NVH (Noise, vibration and harshness).
Het resultaat? Volgens Bentley de stilste cabine dat het merk ooit heeft gebouwd. Kijk, daar daalt meteen onze bloeddruk van. Naast die stillere cabine krijgt de "opgefriste" Flying Spur voortaan ook standaard verkeersbordherkenning, een automatische kofferklep, top view-camera en een luchtreiniger met ionisator. Mag ook wel, met een instapprijs boven de 200.000 euro.
Subtiele W12
Ben je op zoek naar een unieke identiteit. Dan laat Bentley weten dat het haar kleurenpalet voor de Flying Spur uitbreidt tot 63 kleuren en dat je voortaan enkele nieuwe trims kan krijgen in het interieur met open poriën en een subtiel mat laklaagje.
Onder de kap blijft een 542 pk sterke 4-liter V8 of een 635 pk sterke W12 het goed weer maken. Qua dreamcars kan deze Flying Spur tellen.
Recente reacties
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 5 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 5 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 16 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 21 uur geleden