Mitsubishi mag zich dan wel hebben teruggetrokken van de Europese markt, in Japan zijn ze wel nog druk bezig. Zo druk dat ze de Ralliart-benaming weer onder het stof willen halen.
Ralliart was de benaming van de modellen die het dynamische imago van Mitsubishi in de verf moesten zetten. Sinds 1984 maakten de Japanners gebruik van deze zelfstandige afdeling voor de ontwikkeling van zowel de Lancer Ralliart, de Colt Ralliart als de Pajero in Dakar-livrei. In 2011 besloot Mitsubishi om Ralliart te laten voor wat het was maar daar komen ze nu op terug.
In de presentatie van de jaarcijfers haalt Mitsubishi de Ralliart-benaming weer naar boven. Het merk wil de afdeling betrekken in het Mitsubishi Motor-ness, met het oog op de elektrificatie. De plannen blijven voorlopig nog vaag, al laat Mitsubishi wel weten tegen 2023 twee nieuwe modellen te lanceren als onderdeel van dat MMC-ness. Of het om de twee Europese modellen gaat waarvan eerder sprake was, werd niet vermeld.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden