Goed nieuws voor zij die een Maserati MC20 wel kunnen smaken, want binnenkort kan je van die supercar genieten onder de blote hemel. De Italianen halen er namelijk het dak vanaf, en verzonnen dan ook een toepasselijke naam voor hun open creatie: hij gaat ‘Cielo’ heten.
Heel wat namen zijn bij ons op de redactie de revue gepasseerd wanneer we hoorden dat er een MC20 zonder dak aan zat te komen. De typisch Italiaanse keuze was bijvoorbeeld ‘Spider’ of ‘Spyder’ geweest, want die naam heeft al op de achtersteven van menig Alfa Romeo, Ferrari of — inderdaad — Maserati mogen prijken. Ze hadden hem ook gewoon ‘Cabrio’ kunnen noemen, zoals de GranTurismo in open vorm ‘GranCabrio’ heet. De naam ‘Cielo’ zagen we dan weer niet aankomen, al valt alles achteraf gezien wel op zijn plaats.
Hemels
‘Cielo’ wil in het Italiaans namelijk zoveel zeggen als ‘hemel’ of ‘lucht’, en Maserati heeft meer dan genoeg hints de wereld in gestuurd die naar dat concept verwijzen. Zo verscheen de open MC20 voor het eerst op ons netvlies in een lichtblauw camouflagepakje vol wolkjes. Op dat moment zag het er allemaal wat uit als de gemiddelde dekbedovertrek van je kind, maar nu blijkt dat een eerste hint naar de naam van het model geweest te zijn. Bovendien verklapten de Italianen vorige week nog de onthullingsdatum van de MC20 Cielo door te zeggen dat we dan “een nieuwe manier krijgen om van de open lucht te genieten”, en staafden ze dat met nog meer beelden van wolken tegen de blauwe hemel.
Die onthullingsdatum komt trouwens met rasse schreden dichterbij, want Maserati onthult zijn MC20 Cielo op 25 mei. We verwachten dat die niet al te veel zal afwijken van zijn gesloten broertje, want het ziet ernaar uit dat de Italianen hun Cielo voorzien van een soort stoffen targadak. Daardoor blijft de schuin aflopende achterzijde grotendeels overeind en kan enkel het bovenste flapje dak verwijderd worden. Dar moet hoe dan ook voldoende zijn om nog meer van de 3.0-liter Nettuno-V6 te genieten die achter de inzittenden ligt. Die blijft waarschijnlijk onveranderd, waardoor hij 630 pk en 730 Nm koppel naar de achterwielen brengt en je in de openlucht naar de 100 km/u katapulteert in zo’n 2,9 seconden. Klinkt hemels, toch?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 17 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden