Hyundai onthult volgende maand een nieuw model in haar elektrische Ioniq-lijn. Omdat de Koreanen zo fier zijn op die Ioniq 6 tonen ze ons nu al het design en interieur. Kijk je even mee naar deze nieuwe - sorry - Tesla Model 3-killer?
Dat Hyundai grootse plannen heeft met haar Ioniq-lijn was al vanaf het begin duidelijk. Want binnen de kortste keren wil het Zuid-Koreaanse merk een heel gezin van elektrische derivaten onder die Ioniq-naam parkeren. Eerst was er de Ioniq 5 (rijtest + video hier), nu volgt de - je raadt het nooit - Ioniq 6!
Elektrische stroomlijner
Hoewel de onthulling van die Ioniq 6 pas gepland staat voor juli 2022, hebben de Koreanen duidelijk geen zin meer om het nieuws binnen de kamers te houden. Waardoor we plots het design en interieur in onze mailbox geworpen kregen. Technische details houden ze dan weer evenwel onder doek. Nu goed, de Ioniq 6, wat is dat geworden? Hyundai spreekt alvast van een Electrified Streamliner. In mensentaal? Een extreem gestroomlijnde sedan.
Met zijn luchtweerstandscoëfficiënt van 0.21 Cd is hij bijvoorbeeld gestroomlijnder dan een Porsche Taycan of Tesla Model 3. De kanttekening van dat verhaal is dat je er wel de vrij eigenaardige styling bij moet pakken. Mercedes mikt met haar EQS en EQE ook op een lage stroomlijn door een soort van wigvorm te introduceren. Bij deze Ioniq 6 sedan is dat niet anders. De auto's van de toekomst zullen er net wat anders uit zien dames en heren...
Cocongevoel
Aan de binnenzijde trekt de Ioniq 6 dan weer de kaart van minimalisme. Twee schermen op het dashboard voor het infotainment, een wat lager geplaatste unit voor de klimaatbeheersing en twee schermen op de uithoeken die het beeld van de spiegelcamera's aan de buitenkant weergeven, that's it! Hyundai spreekt alvast van een "cocongevoel" in deze Ioniq 6.
Met welke technische specificaties deze Ioniq 6 zal uitpakken? Daarop is het nog wachten tot volgende maand.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden