Volkswagen elektrificeert met rasse schreden, en ook de bestelwagenafdeling wordt niet vergeten. Zo heeft Volkswagen Commercial Vehicles nu zijn toekomstplannen uit de doeken gedaan, en daaruit blijkt dat niet alleen bedrijven maar ook kampeerders straks aan de stekker zouden kunnen gaan.
Je hebt het misschien al gemerkt wanneer je laatste pakketje bezorgd werd: steeds meer bestelwagens staan onder stroom. Ook Volkswagen sprong al vroeg op die kar met de e-Crafter, maar nadien was het wachten tot de ID. Buzz voor we bij hen nog eens een ruimtewonder met een stekkerpoort mochten vinden. Daar moet echter verandering in komen, en die komt er misschien wel sneller dan je denkt.
California-camper met stekker?
Voorzitter Carsten Intra heeft namelijk het boekje geopend over de toekomstplannen van Volkswagen Commercial Vehicles. En sommige van die toekomstplannen zijn al heel nabij, want de topman belooft nog dit jaar een ID. Buzz met lange wielbasis. Nadien zou er zowaar een plug-inhybride versie van de huidige Caddy komen, vermoedelijk in 2024. Nog in dat jaar staat er een nieuwe, zuiver elektrische bestelwagen op de planning die samen met Ford ontwikkeld wordt, al is het nog niet helemaal duidelijk of het hier om een nieuwe Crafter of een nieuwe Transporter gaat. Als het dat laatste is, zou die dezelfde basis als de recent onthulde Ford e-Transit kunnen gebruiken.
Nog meer stekkernieuws vinden we in Intra’s uitspraken over het California-kampeergamma, al is het wel een doordenkertje. Zo verklapt de baas dat ze momenteel bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe California op basis van de T7 Multivan, want ze willen een heus ‘California Universe’ uitbouwen waarbij klanten kunnen kiezen uit campers van alle formaten. Die nieuwe Multivan is ook verkrijgbaar met een plug-inhybride aandrijflijn, waardoor de kans er dik in zit dat dit hun eerste kampeerbusje met een stekkerpoort wordt. We krijgen nog dit jaar zekerheid, vant de T7 California moet nog in 2023 voorgesteld worden.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden