Het kleine Duitse sportmerk begeeft zich in diepe wateren. Op haar website maakt het officieel bekend een insolventieaanvraag te hebben ingediend. Daarmee is de constructeur nog niet failliet, maar heel goed gaat het er hoe dan ook niet mee. Twee jaar geleden was Artega in hetzelfde bedje ziek, toen kocht een Mexicaanse barones en haar investeringsmaatschappij Tresalia Capital het merk op. Destijds zeiden ze voldoende cash te hebben om de productie aan te houden en zelfs een elektrische variant te lanceren, maar daar lijkt nu iets te zijn tussengekomen. Enkele weken geleden waren er gesprekken met een Chinese kandidaat overnemer, maar die gesprekken zijn afgeblazen.
Lees meer
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden