Rijtest: Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX

Rijtest: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Draft

Opels kleinste gaat intussen al ettelijke generaties mee. De laatste versie dateert van 2006 en kreeg onlangs een update. Het lijkt erop dat de crisis ervoor zorgt dat verschillende merken hun facelift aan het uiterlijk voorzichtig aanpassen en de grote wijzigingen vooral binnenin laten plaatsvinden.

We gingen op stap met de 1.3 CDTI EcoFlex met 95 pk en 190 Nm. Eerste bekommernis was dan ook het verbruik. Opel schreeuwt van de daken dat je 3,7l kan rijden met de wagen, maar bij de meeste constructeurs is dat verkoopspraat. We namen de proef op de som en duwden het verbruik richting nulpunt, waarbij de Corsa EcoFlex het inderdaad opgaf bij 3,7l, een opmerkelijke prestatie. Daarbij maken we wel de kanttekening dat we op het eco-parcours zowat 80 percent snelweg inlasten, waarbij de snelheid niet boven de 100 km/u uitkwam. Na zowat 160 km kwamen we op zijn laagste verbruik uit. Wanneer we dan opnieuw naar de maximumsnelheid op de snelweg optrekken en comfort-attributen zoals radio en airco inschakelen, zien we het verbruik opnieuw naar 4,0 l/100 km stijgen, wat nog steeds erg goed is. Geen verkoopspraat dus over deze Corsa, maar pure realiteit.

De dieselmotoren van Opel staan bij onze redactie bekend om hun lui karakter onder de 2.000 toeren. Toch was daar bij deze Corsa 1.3 CDTI niets van te merken. De wagen schiet vlot uit de startblokken en gaat in een vloeiende lijn naar de gewenste snelheid, zo ga je in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Die snelheid kan je makkelijk behouden door de eenvoudig instelbare cruise control. Geen gehannes met aan-, uit-en allerhande andere knopjes op het stuur, maar een simpele hendel achter het stuur waarop alles te regelen valt. Inschakelen is opdraaien, versnellen ook, uitschakelen of vertragen is naar onder draaien. Wil je de cruise control annuleren, dan kan dat door het knopje aan het eind van de hendel of door de gewone procedure; rempedaal of ontkoppelingspedaal induwen.

Ook het navigatiesysteem is sober maar effectief, al zijn de gekozen routes soms ietsje anders dan wanneer je zelf naar je bestemming zou rijden. Verder treffen we in het interieur een middenconsole aan die afgewerkt is met pianolak, en dit vanaf de Enjoy-versie. Opel wil ook hun 111-jarig bestaan vieren met deze speciale versie van de Corsa. Verwend als we zijn, missen we in deze versie de automatische koplampen, al moeten we eerlijk zijn en melden dat andere modellen in deze klasse daar ook niet (standaard) over beschikken.

De zetels van de Corsa zitten vrij hard, maar bieden voldoende comfort en steun voor dit soort kleine allesdoener. Zelf zouden we eerder voor een handige vijfdeurs opteren, aangezien de instap naar achteren niet bovengemiddeld goed is. De gordel van de voorste plaatsen zit af en toe in de weg bij het instappen. Eens je achteraan zit, kan je je echter voor een langere reis installeren. De achterbank is geen achterplank, zoals bij vele concurrenten en plaats is er ook voldoende. Dat je die plaats inpikt van de koffer willen we niet gezegd hebben, wel dat de indeling van de dubbele laadvloer in de kofferruimte handiger had gemogen. Met een aantal pictogrammen wordt je duidelijk gemaakt hoe je de legplank en ook de hoedenplank kan wegbergen om een zo groot mogelijk laadvlak te bekomen, maar toch is de Corsa nog geen toonbeeld van de nieuwe Flex-systemen die Opel hanteert. We veronderstellen dat dit bij een volgende generatiewissel zal goedgemaakt worden. 285l is dan ook de basisinhoud van deze Corsa, met bovenstaande ingrepen kan je deze uitbreiden tot 1.050l.

De Corsa dateert nog van de periode net voor de introductie van Opels nieuwe vormgeving, die begon bij de Insignia. Het design mag dan al wat verouderd zijn, de wagen staat nog steeds hip in het straatbeeld en qua looks mag deze driedeursversie er zeker zijn. Zoals gezegd geen aanpassingen aan de buitenzijde. De grootste verandering is dan ook de verbetering van chassis en stuurinrichting. Het stuurgevoel bij rechtuitstand –ofte gewoon rechtdoor rijden – is erg stabiel, zodat je weinig correcties nodig hebt opdat de wagen rechtdoor blijft gaan. De ecoFlex-versie ligt ook 20 mm dichter bij het asfalt, waardoor de luchtweerstand wordt verbeterd. Ook krijgt de ecoFlex standaard een schakelindicator mee, al bleek deze toch niet zo economisch te denken als wij. We vonden hem op tijd oplichten, doch voor de behaalde 3,7l/100 km te bereiken schakel je best nog iets vroeger op. Tijdens de eco-run hebben we de schakelindicator niet zien verschijnen.

De Corsa ecoFlex bevindt zich in een segment waar een zware storm woedt door de CO2-cijfers. Iedereen wil het laagste getal afficheren, vaak ten koste van het rijplezier. De Corsa ecoFlex mag dan niet de zuinigste in zijn klasse zijn, hij slaagt er wel in om het theortische verbruik te benaderen als geen ander. De wijzigingen bij deze facelift zorgen ervoor dat het rijplezier behouden blijft, net als de keuze voor de 95 pk-versie van de 1.3 CDTI en dat terwijl een 75 pk-versie ook voorhanden is.

Tekst & foto's: Sven Geiregat
Met dank aan Opel Belgium voor de testwagen

Specificaties

Motor

1.3 CDTI, dieselmotor met variabele turbo

Vermogen

95pk

Koppel

190 Nm

Overbrenging

manuele 5-bak

Aandrijving

voorwiel

Gewicht

1 100 kg

Topsnelheid

177 km/u

Prijs testwagen

€ 16 225.00

Prijs basismodel

€ 11 315.00

0 tot 100 km/u

12.30 sec

Gemiddeld testverbruik

4.00 L/100km

Min. kofferinhoud

285 L

Max. kofferinhoud

1 050 L

Laatst gepubliceerd

Reacties (145)

Plaats een reactie
yoran 13:21
afbeelding van yoran

mooi verslagske!

Tom 13:47
afbeelding van Tom

Preiswerte duitse zuinigheid

Wim 18:55
afbeelding van Wim

4,0 L/100km, zotjes bezig!

Alex 21:18
afbeelding van Alex

corsa ziet er inderdaad nog best fris uit, gezien zijn leeftijd. Het is ook een verrassend ruime wagen voor zijn klasse. in 5-deurs haast een gezinswagen te noemen.
indrukwekkend laag verbruik!

BelgianCowboyCarl 15:42
afbeelding van BelgianCowboyCarl

Ouders kochten me een Corsa 1.0i (type C uit 2001) 5 jaar geleden. Verre van snelle auto, maar voldoende voor woon-werkverkeer en altijd makkelijk parkeren in de stad. Deze type D ziet er me wederom prachtige auto uit, alleen zie ik hem liever met een zesbak en zonder ingebouwde gps. Tijdens een ritje met een Mini Cooper viel me wel op dat de wegligging veel beter is. Prachtig 3-deurs versie design, 5-deurs vind ik veel minder mooi..

Anonieme gebruiker 20:55
afbeelding van Anonieme gebruiker

wij hebben een corsa 1.T CDTI en die verbruikt 6.4l/100 km wat dus wel duidelijk boven de aangeveven waarden ligt.
DUS WEL VERKOOPSPRAAT
Onder de 2000 tr/min is hij wel degelijk zeer traag, darnagaat ie goed vooruit.
Vergeleken met onze Audi A6 Avant verbruikt onze Cosa echt wel veel.

Sven 21:19
afbeelding van Sven

Ik kan uit je reactie niet afleiden welk vermogen of welk jaartal je wagen heeft. Het gaat in deze test om de aangepaste faceliftversie, waar (onder andere) de motorarchitectuur werd aangepast.

Noem het verkoopspraat, ik heb het verbruik zelf gemeten, mét de nuance dat ik als het ware met een ei onder het gaspedaal heb gereden en amper sneller reed dan 90 km/u op de snelweg.

Arno 17:58
afbeelding van Arno

Leuke review!

Ik rij momenteel in een 1.4 90pk benzine, en waarschijnlijk wordt de volgende auto ook een Corsa, maar dan dit exemplaar!
Dit vooral vanwege de gunstige milieuregelingen met de belastingdienst in Nederland, maar ook het feit dat deze motor een goede koepel heeft bij de lagere toeren.

Met mijn huidige motor krijg ik pas ergens tussen de 3000 en 4000 toeren de max koppel tot m'n beschikking, en als je dan een beetje vlot mee wil met het verkeer, dan ben je nooit zo héél zuinig aan het rijden ;o)

Misschien moet ik ook alvast een proefritje in gaan plannen!

Anonieme gebruiker 16:31
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb deze ecoflex gekocht, de 111 versie, 5-deurs. Mijn verbruik ligt momenteel gemiddeld op 5,00 L/100km, dit komt ook doordat ik vele korte afstanden doe. Als ik tegen 100 over de autostrade rij zit ik gemiddeld aan een 4 L. Daar ben ik dus wel zeer tevreden over.

Een groot minpunt: de roetfilter. Die reinigt zich automatisch en als dit gebeurd gaat er een lampje pinken. Als dit gebeurt mag je de motor niet stilleggen en moet je bij voorkeur blijven rijden tegen min 2000 toeren en dit kan wel tot 25 minuten duren... Wel vervelend als je op je werk moet zijn.
Nu ging mijn service-lichtje branden (wagen is 4 maand oud), dus ik naar de garage, bleek mijn roetfilter overbelast te zijn. Even een standaard procedure uitvoeren zei men. Dus ik zit een uur te wachten, waarna men komt zeggen dat er nog een nieuwe software geinstalleerd moet worden omdat dit reinigen niet mogelijk is met deze software... Nu is dat allemaal gebeurd en hopelijk is alles dan weer in orde voor een tijdje...

Michel 01:19
afbeelding van Michel

Wat bijna nergens wordt vermeldt is dat deze nieuwe Corsa vele centimeters is gegroeid t.o.v. het vorig model.
Zowel in lengte als breedte en hoogte.

Hij is nu praktisch even groot als de Astra (model 2008/009).

Ik heb de Astra en toen die afgelopen week in de garage stond, kreeg ik de nieuwe Corsa mee, als vervangende auto.

Ik was zeer verbaasd over het feit dat ik centimeters MEER beenruimte had dan in mijn Astra.

Wegligging is ook beter dan mijn Astra.

In oktober komt de diesel Ecoflex en dan gaat mijn Astra eruit en neem ik de Corsa.

Scheelt me een een flinke duit bijtelling en MRB, en brandstofkosten.

En dat zonder verlies aan comfort.

n.b., de vorige Corsa was een koekblik waar ik een heupgewricht ontsteking aan over hield.

Rumen ROBERT 23:25
afbeelding van Rumen ROBERT

ho ho wat een reacties ik heb een opel corsa 1.3 cdti ecoflex en is van 2009 en heb nu ongeveer 96.000km op de teller en ben heel tevrede over het verbruik en trouwens het is een diezel ik kom uit op 3.5 l op honderd kilometer en dat vind ik heel zuinig en ben over deze wagen zeer te vrede en het is zeker geen koek blik zo als sommige beweren mijn volgende wagen is weer een opel corsa zeker weten!

Sven 14:42
afbeelding van Sven

@Michel

het gaat hier eigenlijk al om de facelift-versie van de Corsa. De Corsa is inderdaad gegroeid tegenover het vorig model, maar de huidige Corsa is intussen vier jaar op de markt. Deze 'facelift' vond vooral plaats onder de motorkap en aan het onderstel.
De 'Corsa-die-in-oktober-uitkomt' waar je het over hebt, is deze uit de rijtest.

Jan 12:04
afbeelding van Jan

Ik heb bovenstaande test gelezen en ben tevreden. Ga morgen de opel corsa 1.3 ecoflex diesel 95 bestellen. Kon bij de dealer nog niet is deze versie rijden. Motoren pas vanaf okt. 2010 uit fabriek en versie wordt pas november/dec 2010 bij mijn dealer uitgeleverd. Ben benieuwd of nieuwe wetgeving in 2010 de wegenbelasting voor auto die gekocht is voor 1/1/2011 ongemoeid laat! Garantie werd door dealer niet gegeven.

David 20:32
afbeelding van David

Een interessante test !
Het is indrukwekkend wat ze tegenwoordig allemaal kunnen.
Vroeger hadden Diesel motoren minimaal 2000 cc nodig ,soms 2 accu's en klonken 's ochtends als een traktor. Als men toen een topsnelheid behaalde van 130 km/h mocht men al dik tevreden zijn.

En nu !
95 pk uit 'n 1.3 en 'n koppel van 190 Nm !

Waar ik wel van schrok ,is met betrekking tot die zelfreinigende roetfilter ?
Ik las dat men dan de motor niet stil mag leggen ? ? ?
Als ik naar mijn werk ga ,kan ik niet in mijn auto blijven zitten totdat er 'n lampje uit gaat.
Wat is daarvan waar ? Welke ervaringen hebben eigenaars of bestuurders van deze auto daarmee ?

En als ik hier dan al 'n vraag stel . . . wie kan mij zeggen hoe 't met het geluid is ,in het interieur.
Hoort men duidelijk dat er 'n Diesel aan het werk is ?
Of werd deze goed geïsoleerd ,en hoort men het niet of nauwelijks ?

Bij voorbaat dank.

Carl 16:21
afbeelding van Carl

Ik heb vorige week een Opel Corsa aangekocht 1.3 CDTI ecoflex 3-deurs,
tot nu toe zeer tevreden van.

Pluspunten:
- Goede wegligging
- Laag verbruik en toch serieus wat kracht onder de moterkap (ik heb reeds met oudere versies gereden en er is toch een serieus verschil met deze 95pk versie)
- reeds 4 jaar is de corsa nu een stuk groter geworden
- ziet er goed uit
- Prijs, de belgische staat geeft een serieuze korting voor -105 gr roet

Minpuntje:
- Ik vind dat je de dieselmotor toch wel goed hoort, van horen zeggen dat dit reeds beter is dan de vorige versie, maar toch,...

Over die roetfilter zei mijn autoverkoper dat dit enkel is wanneer je steeds korte afstanden doet, ik moet naar het werk 45 km doen dus hij zei dat dit voor mij niet zou gelden. Op dit moment nog geen last van gehad, maar ik heb hem nog maar een week.

Al bij al, ben ik ongelooflijk content tot op dit moment. Hopelijk blijft dit zo.

Anonieme gebruiker 17:06
afbeelding van Anonieme gebruiker

@ David
je zou inderdaad de motor niet mogen uitleggen als het lampje pinkt... ik zei ook al in de garage dat dit vervelend was, maar ze raadden mij aan om de motor niet stil te leggen

na zo'n 3000 km ging het lampje voor het eerst pinken bij mij
toen was het probleem na een kwartiertje opgelost
maar het kan soms tot een half uur duren
daarna ging het weer pinken om de 1000 km ofzo
tot ik ermee naar de garage moest om de roetfilter daar te laten reinigen (op 5000 km ongeveer)
nu heb ik er alweer 2000 km geen problemen meer mee gehad.
ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak kortere afstanden doe (+/- 20 km) maar ze hadden me dit er bij de garage niet bijgezegd dat dit een gevolg kon zijn

Anonieme gebruiker 18:57
afbeelding van Anonieme gebruiker

zaterdag om 10.00 uur ben ik de gelukkige eigenaar ven een corsa ecoflex 1.3 Cdti 70 kw 95 pk
3 deurs in het wit met zwarte stootlijsten en de 111 edition uitvoering daarbij als optie gekozen
voor devils eye zwarte koplampen met dagrijverlichting apart besteld bij Extreme Carstyling.
per set 255 euro

Pieter Aertgeerts 19:01
afbeelding van Pieter Aertgeerts

Proficiat met je aankoop!

Monda 19:29
afbeelding van Monda

Ik heb er ook 1 aangeschaft! (nl)

Opel Corsa EcoFlex 111 edition, zwart. Uitgebreid met 111 edition pakket (lichtmetalevelgen, verwarmde en elektrische buitenspiegels en mistlampen).

Krijg m half december dus ben benieuwd!

Voorlopig geen wegenbelasting, geen bpm en apk :)

Anonieme gebruiker 11:20
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb zelf een Pepper Dust gekleurde "111"uitvoering ecoflex 95 pk
aangeschaft Ben zeer benieuwd hoe de Opel zal rijden.
Ik maak dagelijks 150Km woon/ werkverkeer en ben wel benieuwd naar het verbruik.

Ook zit er een sportonderstel onder, iemand daar al ervaringen mee?
Ik zit ook te denken aan eventuele chiptuning.
Daar heb ik wat goede berichten over gelezen Tov verbruik en prestaties.
Mocht iemand zich daar al aan gewaagd hebben hoor ik het graag!

Monda 19:23
afbeelding van Monda

Mooie lak idd! 150 is wel veel zeg! Dan ga je zeker enorm besparen. Ik heb ook na gedacht over chiptuning. Weet er alleen niets van af. Heb jij al wat gevonden?

Hans 23:40
afbeelding van Hans

Hallo,

Ik heb deze ook besteld heeft iemand ervaring met de levertijd van de diesel 95pk versie ?
thx

Monda 10:48
afbeelding van Monda

Bij mij is het er 1 uit de voorraad (extra korting omdat aflevering nog 2010 is). Die heb ik 23 oktober gekocht en wordt half december afgeleverd.

Hans 15:32
afbeelding van Hans

t.a.v. Monda: dat is lekker snel, de mijne moet uit Dld komen en is in de 1e week van augustus besteld. Dealer geeft aan eind oktober onder voorbehoud, dat blijkt want nu 1 nov en nog geen auto ;-( bedankt voor jouw reactie en veel plezier met jouw auto !

Monda 19:36
afbeelding van Monda

Thnx!!! Heb je je auto al Hans? :)

Hans 20:04
afbeelding van Hans

t.a.v. Monda, hoi ik heb hem vandaag 5/11 gekregen. Wat een leuke auto, eerste indruk is goed. Ik heb alleen geen idee hoe nhet start/stop systeem werkt. Staat niets van in het instructieboekje, dat is van jan 2010 en toen had de Corsa dat systeem nog niet. Ik denk dat het iets te maken heeft met een knop op het dashboard. Daar staat eco op en er brand een lampje in als je hem in hebt geschakeld maar tijdens wachten voor verkeerslicht gebeurt er niets....geen idee misschien maar even aan de dealer vragen. Verder mooie radio/cd speler met behoorlijk geluid 7 speakers, boordcomputer en cruise control moet ik ook nog uitproberen maar het was vandaag zulk slecht weer niet echt leuk om een stukje te rijden.... nog even wachten voor jou maar ik vind het de moeite waard geweest !

Is er op dit forum iemand die weet hoe het start/stop systeeem werkt ?

Monda 11:56
afbeelding van Monda

Bedankt voor het delen van je bevindingen, houdt ons maar op de hoogte als je wilt (verbruik, beetje mee komen met verkeer qua vermogen?)
Start/stop systeem had ik wel zitten in m'n demo. Je moet idd dat eco knopje aan hebben staan en vervolgens de auto in zn vrij zetten. Dan gaat de motor uit. Wanneer je weer de koppeling indrukt, gaat de motor weer aan.

Hans 21:43
afbeelding van Hans

t.a.vl Monda, super dat werkt dus, ik had de koppeling nog ingevdrukt en dan werkt t niet....bedankt voor de tip ! Maak morgen m'n eerste langere rit, ongeveer 100 km heen en 100 km terug. hou je op de hoogte

Hans 19:59
afbeelding van Hans

t.a.v. Monda lekker ritje gehad, 80% snelweg keurig 120 km met cruise control.... ha ha wat netjes ;-) Gemiddeld verbuik de eerste 220 km is 6.4 lt per 100 km dus dat is nog niet zo geweldig. Daar zit wel alles bij in, wat de dealer al gereden heeft, ritje naar huis dus ook wat kleinere stukjes. Ik ga ervan uit dat het verbruik naarmate er wat meer km's op staan beter zal worden. Rijindruk op dit moment: erg goed, motorgeluid vooral bij koude motor wel goed te horen maar na een paar minuten al minder, maar dat weet je van te voren bij een diesel. Zit lekker, trekt (voor mij althans) voldoende door bij invoegen op snelweg of inhalen.

pipo 20:21
afbeelding van pipo

Mijn corsa 1.3 ecoshit verbruikt 4.6 liter 100 km 210 km per dag 20 min file de rest 120 km per uur, het ergste is dat je nog geen opblaasboot mee mag trekken (leuk dat ze dat er bij zetten)

Monda 17:12
afbeelding van Monda

@ Pipo, Lijkt dat jij niet zo blij bent met je ecoflex (shit in jou geval)?

pipo 20:40
afbeelding van pipo

Nee zeker als de 75pk 1000kg geremt mag trekken. Dus de volgende word geen ecoshit. dat co2 gedoe wordt toch weer terug gedraait en kan de particulier weer flink betalen voor de wegen belasting. De mijne is van de baas dus geluk voor mij, verder ben ik wel tevreden met de corsa nu 5 maanden en 25000 km verder

Wing 14:33
afbeelding van Wing

Ik heb de Cosmo besteld silver. 5d Alleen blijkt dat getinte achterramen niet bijzitten is dat een aanrader? Verder wacht ik tot Jan 2011. Dus nog 2 maanden wachten

Ikkes 16:05
afbeelding van Ikkes

Hallo allemaal,

ik heb de ecoflex ook besteld, voorraad auto....
Silver Lake, gaf niet zo heel veel korting. Wil wel leveren in December, ik heb liever
Januari, vanwege het kenteken... Kon allemaal niet volgens Opel NL.
Allerlei bepalingen voor de omzetcijfers.

Wel balen dat ik dat nu weet van die roetfilter...
Zit in de thuiszorg, lekker als ik mijn klanten op zorg moet laten wachten, omdat mijn roetfiltertje
aan het reinigen is mmmm.

Maar goed, de tweede week van December komt ie....

Veel rijplezier allemaal, Gr Ikkes

pipo 18:57
afbeelding van pipo

Met de roetfilter heb ik geen last wat ik doe is 1 keer in de week effe goed op het gas pedaal trappen minuut of 5 boven de 3500 rpm

Anonieme gebruiker 13:25
afbeelding van Anonieme gebruiker

Hoeveel korting (percentage) hebben jullie kunnen bespreken?

2e week van december? Dat is wel jammer ... dat je dan 2010 op je kenteken hebt.
Bij verkoop/inruil is het waarschijnlijk minder waard omdat je niet 2 weken langer kon/mocht
wachten.

Idd. jammer van het verhaal van de roetfilter..
Ik heb de Cosmo uitvoeriing besteld omdat climat control wel zo handig is (zomer en winter, weinig temp
wisselingen in de auto). In feite was het 800 duurder t.o.v. edition option pakket van 500 euro.
Daarbij komt bij 2 andere dingen die wel handig zijn zoals regensensor en parkeersensor.
(Bij verkoop is het mogelijk om meer te vragen).

Gr. ano

Monda 16:34
afbeelding van Monda

Ik heb aardig wat korting kunnen afdingenDaar zit wel de standaard korting van Opel bij, 500,- brandstofpas + advertentie korting van 600,- van het Motorhuis, waar ik m gekocht heb.
Dus 1100,- standaard korting. Daarnaast heb ik nog 1950,- afgedongen (geen inruil).

Monda 22:48
afbeelding van Monda

Correctie: 1100,- standaard korting en 2150,- afgedongen.

Ano 01:09
afbeelding van Ano

Dat komt registratie 2010 daarom ook extra korting. Ik heb ook ongeveer zelfde bedrag alleen heb geen 500 tankpas omdat de Cosmo niet op voorraad was. Naast het bedrag nog wat accessoires ter waarde van 250. Maar wel met inruil van een oude auto. Ik kan niet meer wachten!!!!

Ikkes 17:16
afbeelding van Ikkes

500 euro korting ipv tankpas.
niet zoveel extra korting ivm zogenaamd meer gegeven voor de inruilauto.
echt een slechte deal gemaakt bij broekhuis arnhem.
verder had ik een zogenaamde bonus,111 edition pakket, wat ik uiteindelijk
nog zelf heb betaald, wat was daar bonus aan vroeg ik aan hem.

Kortom hele slechte deal, bij broekhuis Arnhem.

en alleen al omdat ik hem wilde betalen in december, de bmw vast wilde
inleveren als ik het kenteken maar in Jauari mocht hebben.
Ik verheug me op de auto, maar baal van mijn slechte deal.

Gr Ikkes

Anonieme gebruiker 17:35
afbeelding van Anonieme gebruiker

Hallo, ik heb vorige week zaterdag mijn nieuwe corsa ecoflex gekocht, ik wilde wel dat ie 2011 op kenteken kwam,koste mij 200 euro extra.

Didier 22:32
afbeelding van Didier

Ik heb eind oktober ook een ECO Cosmo gekocht en de leveringsdatum is rond 20/01/11.
(Kleur........GEEL, op aandringen van mijn 'madam',lol).
Het verbruik zal voor mij een pak voordeliger zijn algezien ik nu met een Toyota RAV4 2.2TD (mod.2006) rij.
Om nog niks te zeggen van de verzekering, wegentaks, banden enz...
Het rare was wel dat we geen panoramisch dak konden plaatsen en ook geen OPC-kit.
Blijkbaar dragen spoilers niet mee aan het milieu.
Laat ons nu maar hopen dat we een juiste keuze hebben gemaakt.
Mijn vrouw en ik wensen jullie allen héél véél rijplezier toe en als je ergens 'Tweetie' tegenkomt, kan het zijn dat ik het ben,lol!
Met vriendelijke groeten,
Didier D.

Alex 18:10
afbeelding van Alex

@ wat een hoop reacties hier! zeer leuk om te lezen. Allemaal veel plezier toegewenst met jullie aankoop!

Anonieme gebruiker 13:49
afbeelding van Anonieme gebruiker

Dan ga ik deze week ook maar eentje halen:) Alleen jammer van die roetfilter-verhaal.........Daar zou ik echt heel erg van balen.

Maar goed, hij ziet er mooi uit, rijdt zuinig, wegenbelasting vrij, zal zeker goed en lekker rijden.....Wat wil je nog meer:) Oh ja, en nog redelijk betaalbaar.

kees 10:09
afbeelding van kees

Ik rij sinds een week in de Ecoflex en ben tot nog toe zeer tevreden. Ik kan er met mijn 1.90 m lengte goed in zitten. Het is een kleine maar volwassen auto die goed met het verkeer mee komt.

Eerst even wat vraagjes rondom het start stop systeem. Het werkt lang niet altijd, bijv als de motor nog koud is, of er staat een deur open of je hebt nog niet gereden.

Een vraagje van mij aan jullie is : is dit start stop systeem nu wel zo handig als je bijv door de stad rijdt en je staat regelmatig stil voor een stoplicht. Het lijkt me niet zo goed voor een motor om om de haverklap te moeten herstarten en ook voor het verbruik vraag ik me af of dit herstarten wel zo goed is.

Anonieme gebruiker 11:28
afbeelding van Anonieme gebruiker

Heb je al geprobeerd van de wagen uit te lezen, je kan daar wel apparatuur voor vinden. Daar zijn ook toestellen om de wagen te volgen, deze plug je dan simpel in de eobd-stekker en dan kan je continu volgen hoe de wagen presteert...

- edit: voor reclame kan je terecht op ons contactformulier -

Hans 14:18
afbeelding van Hans

Kan iemand me vertellen wat de betekenis van de verschillende schermpjes van de boordcomputer betekenen. De handleiding is niet erg duidelijk, kan uiteraard aan mij liggen ;-) Het verbruik per 100 km tijdens het rijden is me wel duidelijk en over hoeveel km getankt moet worden ook wel en het gemiddelde gebruik van de rit haal ik er ook uit maar dan blijven er een paar over en die zijn me (nog) niet duidelijk.

thnx voor een eventeuel reactie

pipo 15:17
afbeelding van pipo

hans, er zit nog een gereden tijdmeter en gemiddelde snelheid meter op

Didier 17:31
afbeelding van Didier

Bij de Cosmo kan je een MP3 player aanpluggen. Kan iemand me zeggen welke kabel men hiervoor nodig heeft? Kan men eender welke merk MP3 aansluiten? Blijkt dat er maar weinig info erover beschikbaar is.
Dank u wel op voorhand en veel rijplezier nog!

Anonieme gebruiker 23:04
afbeelding van Anonieme gebruiker

Ik heb afgelopen maandag een zwarte opel ecoflex cdti 95 pk gekocht en vrijdag ochtend kan ik de auto al ophalen:) Met 111 editie pakket en reserve wiel en volle tank voor maar 14.750....en daarvoor heb ik ze een afgeragde ouwe auto terug gegeven....Waar ze nog 500 euro voor gaven. Dus eigenlijk voor 15.250 gekocht. Heeft iemand minder betaald?

  1. 1
  2. 2
  3. 3

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws