Het F1-seizoen mag dan het voorbije weekend z'n startschot hebben gekregen, de teams denken ook al volop aan de toekomstige jaren. Belangrijk daarbij is de verplichting van extra bescherming voor de rijder vanaf volgend jaar. Ferrari ging aan het testen met de 'Halo', Red Bull heeft haar eigen interpretatie.
Eerder kwam het bericht al naar boven dat verschillende teams zich achter het idee van Red Bull scharen. Nu we het design hebben gezien van hun 'gesloten cockpit' kunnen we ook een beetje begrijpen waarom. Want waar de 'halo closed cockpit' van Ferrari/ Mercedes een paal vlak voor hun neus plaatst, krijg je van Red Bull een soort van gevechtsvliegtuigraam rondom je gezicht. Enkel een dakje ontbreekt nog.
Fia steekt weer stokje
Desalniettemin ziet F1 racedirecteur, Charlie Whiting, de kans klein dat het systeem van Red Bull volgend jaar ten tonele verschijnt. De FIA heeft het opzetstuk van Ferrari/Mercedes namelijk al goedgekeurd voor 2017 na extensief testen. Red Bull loopt nog wat achter qua ontwikkeling (zo werd het systeem nog nooit getest op circuit) waardoor het ten vroegste tegen 2018 op de startgrid kan verschijnen.
Recente reacties
Nooit meer file!: Zo willen de grote Vlaamse Politieke partijen dit aanpakken (Verkiezingen 2024)
Met een degelijk openbaar vervoer, krijg je een aantrekkelijk alternatief en dus minder verkeer....
Door John 1 dag geleden
Verbod op verkoop auto's met verbrandingsmotor?: Dit vinden de grootste Vlaamse Partijen (Verkiezingen 2024)
Ik ben blij dat ik al zo oud geworden ben (62) en tegen die tijd (2035) waarschijnlijk geen auto...
Door Ricardo 1 dag geleden
Nooit meer file!: Zo willen de grote Vlaamse Politieke partijen dit aanpakken (Verkiezingen 2024)
Ik hoor ze allemaal graag praten, maar ze zullen het nooit kunnen realiseren. Allemaal...
Door Ricado 1 dag geleden
Autosalon van Brussel is terug van weggeweest! (februari 2025)
Ik denk dat de BAS beter hun event schrapt om hun broek er niet helemaal aan te scheuren. Dit jaar...
Door FLP 2 dagen geleden