Live in Parijs 2010 : Citroën DS4

Vergeleken met de C4 komt de DS4 met andere maten uit de hoek, 60mm korter, 40 mm hoger en 20 mm breder om exact te zijn. Daarmee is de DS4 4,27 meter lang , 1,81 meter hoog en 1,53 meter lang. De DS4 zou met die aangepaste maten meer grip moeten hebben, comfortabeler zijn voor de grotere mensen onder ons en ook de zichtbaarheid zou aanzienlijk verbeterd zijn tegenover de C4.

Binnenin werd alles onder handen genomen door stylist Marc Pinson. Ons vallen de zeer goed ogende stoelen op. Ook de tellerpartij en het dashboard lijken mooi in het geheel te passen. Citroën biedt vijf ledercombinaties aan, waaronder duotoon. De topvarianten zijn afgewerkt in leden mét stiksels, een uniekum in deze klasse.

Onder de kap schuilen twee diesels, de 1.6 HDiF met 110pk (de microhybride e-HDi-versie) en de 2.0 HDiF met 160 pk. De benzinemotoren zijn talrijker aanwezig. Een 1.6 VTi met 120 pk, een 1.6 THP met 155 pk en de nieuwe 1.6 THP met 200 pk en 275 Nm koppel. De CO2 uitstoot van die laatste bedraagt 149 g/km. Uiteraard voldoen alle motoren aan de EURO5 norm. De motoren worden gekoppeld aan een manuele of gerobotiseerde ESG zesbak. Kies je voor de hybride variant, met het e-HDi blok, start/stop technologie en een soort KERS, dan beschik je over een versnellingsbak met aangepaste ratio's om het verbruik optimaal te houden.

Citroën DS4
Citroën DS4
Citroën DS4
Citroën DS4

Derniers articles publiés

Commentaires (3)

Laisser un commentaire
Quin 15:49
Portrait de Quin

Citroën is goed bezig, knappe wagen.

Frederik 17:03
Portrait de Frederik

Mooie wagen, prijskaartje afwachten en als die niet al te tegen valt dan ben ik om :) Maar eerlijk gezegt ben ik bang dat deze niet goedkoop zal uitvallen.

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités