Voor de leek ziet hij er uit als een gewone Skoda Octavia, kijk je iets dichter dan zie je dat de ingenieurs al vanaf het exterieur allerlei zaken hebben aangepast. De wagen krijgt aerodynamische wieldoppen mee en ziet zonnecellen in het dakpaneel ingebouwd. Verder krijgt de wagen chroomafwerking en ook op de plaats waar normaliter de uitlaat zit, krijgen we nu een streep chroom te zien.
Binnenin worden de leeslampjes uitgerust met LED-verlichting en werd de toerenteller vervangen door een infosysteem over de ladingsgraad van de accu's.De accu's hebben een laadcapaciteit van 26,5 kWh. Dat is voldoende voor een continu vermogen van 69 pk en een piekvermogen van 115 pk. Het koppel bedraagt daarbij 280 Nm. In 12 seconden gaat de Skoda Octavia e-car van 0 naar 100 km/u, topsnelheid is begrensd op 135 km/u. De actieradius van de elektrische Skoda ligt rond het magische cijfer van 160 km.
De batterij-combinatie wordt ingebouwd in de modulaire bodem, weegt 315 kg en neemt 150 liter bagageruimte in. In negen à tien uur is de batterij volledig opgeladen langs het normale stroomnet, een snellaadsysteem doet hetzelfde in minder dan drie uur. Vanaf volgend jaar wordt de Octavia e-car uitvoerig getest.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année