Waar andere merken beroep gaan doen op motoren met twee cilinders, zoekt Volkswagen een andere manier om het verbruik terug te dringen. Die vinden ze nu door het uitschakelen van twee cilinders op de 1.4 TSI-motoren van de nieuwste generatie. Het gemiddelde verbruik zou daarbij met 0,4 l/100 km moeten dalen, bij gebruik in combinatie met start-stopfunctie wordt dat 0,6 l/100 km. De besparing is het grootst bij een snelheid van 50 km/u.
Bij een toerental tussen 1.400 en 4.000 rpm en een trekkracht tussen 25 en 75 Nm worden twee cilinders uitgeschakeld. Volkswagen beweert dat dit bij zeventig procent van de afstand het geval is. Wie sportiever gaat rijden, kan geen beroep doen op de cilinderuitschakeling aangezien de elektronica de gasrespons meet. De nieuwe 1.4 TSI motoren met cilinderuitschakeling maken hun intrede naar alle waarschijnlijkheid op de Polo, waarna ook de Golf VII deze overneemt.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année