Door een turbo te vijzen op het 1.6 GDi-blok uit de Veloster is Hyundai in staat om er 204 pk uit te puren. Dat werd door Hyundai zelf bekend gemaakt op de Hyundai-Kia International Powertrain Conference. Uiteraard was het ingewikkelder dan hierboven beschreven want Hyundai besteedde er naar eigen zeggen 52 maanden ontwikkeling aan en gooide er 61 miljoen dollar tegenaan. De 1.6 T-GDi heeft de huidige 1.6 GDi uit de Veloster als basis maar ziet het vermogen stijgen van 140 naar 204 pk (en 265 Nm).
Daarvoor plaatste Hyundai een twin-scroll turbo in combinatie met een luchtgeleide intercooler en directe inspuiting.
Naast de nieuwe turbobenzinemotor stelde Hyundai-Kia ook een nieuwe dieselmotor voor. Een viercilindermotor met een inhoud van 2 liter is goed voor 150 pk en 382 Nm. Hij voldoet aan de strenge Euro6 R-norm, waarbij de NOx uitstoot 56 procent lager is dan bij een vergelijkbare motor van de Euro5-generatie.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année