Renault maakt van de facelift gebruik om de eerste plug-inhybride Mégane voor te stellen. De E-Tech is 160 pk sterk en geraakt volledig elektrisch 50 WLTP-kilometer ver.
De plug-inhybride aandrijflijn van de Mégane E-Tech bestaat uit een 1.6-benzineviercilinder, gekoppeld aan twee elektromotor en een batterij van 9,8 kWh. Het totale vermogen bedraagt 160 pk. Opladen doe je uiteraard aan de stekker of door remenergierecuperatie, waarbij Renault lessen uit de F1 heeft toegepast. Volledig elektrisch geraakt de Mégane E-Tech 50 kilometer ver, zijn topsnelheid bedraagt dan 135 km/u. De CO2-uitstoot moet onder 40 gram duiken, hoopt Renault.
In eerste instantie verschijnt deze Mégane E-Tech als breakversie Grandtour, nadien maakt de hybride technologie ook zijn opwachting in de vijfdeurs. Ondanks de batterij zegt Renault dat er aan de kofferinhoud niets wordt gewijzigd.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année