Live op de IAA 2011: Audi S6 , S6 Avant, S7 & S8

De showmodellen van Audi mogen er altijd zijn. Ook nu weer kiezen ze voor de felrode kleur op hun nieuwe sportsedan S7.De S8 is iets discreter grijs, zoals het zijn status past.

Audi bouwt van de laatste nieuwe modellen een nieuwe S-versie. Zo krijgt de A7 een S7-variant die een nieuwe 4.0 liter twin-turbo V8 benzinemotor onder de kap krijgt. Die motorisatie vinden we overigens ook terug in de S8, S6 en S6 Avant. Voor de S7 en S6 liggen de technische gegevens op hetzelfde niveau; 420 pk en 550 Nm persen de ingenieurs uit het blok, gekoppeld aan een DSG-bak met zeven versnellingen en het Quattro aandrijfsysteem op de vier wielen.

De S7 doet de 0-100 in 4,9 seconden, net als de S6 Avant. De S6 berline pitst daar nog 0,1 seconde af, een sprintje kost slechts 4,8 seconden. Topsnelheid van de sportbeesten is elektonisch begrensd op 250 km/u.

Door het gebruik van een kleinere motorisatie (een 4.0 V8 in plaats van de 5.2 V10) kan Audi het verbruik naar beneden halen. Zo verbruiken de S6 en S7 nog 9,7 liter benzine per 100 km (9,8 liter voor de S6 Avant). De Audi A7 krijgt adaptieve sportoophanging en grotere remschijven. Wie dat wenst, kan voor zowel de S6 (Avant) als de S7 opleggen voor keramische remschijven

Ook aan de looks heeft Audi gedacht, al blijft het discreet. Een aangepaste grille en bumpers, andere deurlijsten, vier uitlaten en 19 of 20 inch velgen. Binnenin zijn er sportzetels en dito stuur te vinden, samen met een aangepaste afwerking van het interieur.

Vanaf begin 2012 staan de S6 en S6 Avant bij de dealer, in de lente van dat jaar staat de S7 Sportback er ook.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités