Dit zijn de live beelden van de SRT Viper 2013

Viper 2013

Vandaag stellen de Amerikanen de vijfde generatie van hun Viper voor. Geen Dodge Viper, wel een SRT Viper, waar SRT staat voor Street en Racing Technology. Naast deze standaardvariant zal er ook een SRT Viper GTS aankomen. Onder de kap schuilt een volledig uit aluminium gehouwen 8.4 liter grote V10 met niet minder dan 640 pk en 812 Nm koppel.

Daarmee zou deze Viper de beste power-to-weight ratio hebben uit haar geschiedenis.

Het chassis werd 50 procent stijver en dus sterker. Qua looks zien hij er alvast herkenbaar uit, al zijn de verschillen niet ver te zoeken. Het bodywerk werd gemaakt uit aluminium en carbon, de Cd-waarde bedraagt 0,364. Standaard krijgt de Amerikaan ABS mee, tractiecontrole, en andere technische snufjes. Binnenin pakken ze uit met kwalitatieve materialen en nieuwe materialen die blijk geven van 'superior craftsmanship'.

Derniers articles publiés

Commentaires (8)

Laisser un commentaire
Anonieme gebruiker 12:35
Portrait de Anonieme gebruiker

Mm, vreemde verhoudingen ...
Slanke bijna Italiaanse lijnen in combinatie met plompe (hoe dikker hoe beter) amerikaanse vormgeving.
Vind hem niet echt geslaagd.

Techno Patat 12:55
Portrait de Techno Patat

Ik vind het geslaagd! Ze hebben de heritage van de oude Vipers goed behouden maar er toch een moderne snoet op gekleefd!

En die motor: Weer een giga V10, I like!

De amerikanen zijn blijkbaar echt goed ik oude gezichten nieuw leven in te blazen met dezelfde kenmerken! (Mustang, Challenger, Charger, Camaro, Viper,...)

Koen 15:49
Portrait de Koen

@Vale46

Cd (Drag coefficient) is inderdaad hetzelfde als Cw (Weerstandscoëfficiënt) maar in het engels. Deze waarde is toch wel redelijk laag voor een sportwagen en kan je niet zomaar vergelijken met de Cw van een normale gezinswagen.

De weerstand is immers evenredig met Cw x A (forntaal oppervlak). Een passat met Cw van bvb 0,28 heeft een tweemaal zo groot frontaal oppervlak als een sportwagen, dus ondanks de lage Cw waarde zal de luchtweerstand toch groter zijn dan bij de Viper.

Eigenlijk kan je stellen: hoe groter het frontale oppervlak van de wagen, hoe makkelijker om een lage Cw waarde te bekomen.

Wim 11:51
Portrait de Wim

idd geslaagd, ik ben eens benieuwd of het weer zo'n beest gaat zijn :)

Buyck Ruben 17:20
Portrait de Buyck Ruben

Het is als een klomp boter in elkaar gezakt ! De neus de achterpartij...? De verhoudingen kloppen voor geen meter. Een lelijk Amerikaans hok, sorry er zijn veeeel mooiere auto's dan deze. En de look is so 90's.

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités