![yaris wrc studio 4 1 yaris_wrc_studio_4_1](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/merken/toyota/anderefotos/yaris_wrc_studio_4_1.jpg?itok=z_2tcLl5)
De FIA World Rally Championship (WRC) heeft de eerste details vrijgegeven rond de regelgeving van het seizoen 2017. Daar lijken ze alles gedaan te hebben om het alweer wat spannender te maken.
De WRC gaat de tegengestelde richting in van de Formule1. Waar de Formule1 de laatste tijd alles downsized en het op die manier wat saaier maakt voor de grote fans, doet de WRC het tegenovergestelde.
Breder, dikker, lichter
Bij de top van de rallysport zullen alle wagens een agressievere bodykit krijgen. Die bodykit mag 55mm breder zijn, een langere overhang vooraan (60mm) en achteraan (30mm) en een grotere spoiler achteraan. De elektronisch bediende centraal geplaatste differentiëlen maken hun comeback en het totale gewicht van de wagen moet met 25 kilogram naar beneden.
POWERRRR
Ook onder de kap wordt alles wat groter en spannender. De 1.6 turbo blijft behouden maar mag van 300 naar 380 pk opgevoerd worden. Die vermogenswinst komt er door de turbocharger restrictor die van 34 mm naar 36 mm vergroot mag worden. De turbodruk blijft op een maximum van 2,5 bar.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année