Of het nu genieën of compleet gestoorde gekken zijn, daar zijn we nog niet helemaal uit, maar hun laatste ontwerp neigt toch meer naar het laatste toe. De heren bij Lazzarini Design kregen het in hun hoofd om de kleine Fiat 500 (die al genoeg plezier levert met 163pk) uit te rusten met de 4,5l V8 bekend uit de Ferrari 458 Italia. Wegens technische redenen schroeven ze wel de 570pk terug naar een veel beschaafdere 550.
Hun plan is de motor achterin de wagen te lepelen. Om dit V8 geweld uit Maranello te accommoderen hebben ze Cinquecento een iets minder schattig uiterlijk moeten geven. Breed uitgebouwde wielkasten en een verlengde wielbasis (anders was er geen plaats voor de versnellingsbak van Ferrari) domineren nu de wagen.
De wagen moet in totaal 1000kg gaan wegen, wat niet veel meer is dan een standaard 500. Zoals het vroeger ook wel eens werd gedaan is de brandstoftank verplaatst naar vanvoor. Ik denk niet dat veiligheid een van hun prioriteiten is bij de ontwikkeling van dit monster.
Of de wagen ooit gebouwd zal worden? De kans is klein, maar stiekem hopen wij van wel. Lazzarini Design is alvast op zoek naar een dikke 400 000 euro om de ontwikkeling te bekostigen. Als je nog ergens geld onder de matras hebt steken waar je nog geen plannen voor hebt, Lazzarini Design ontvangt het graag.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année