Vraag: Willen we nog een driedeurs hatchback?

new-generation-i20-coupe-_1_

Het lijkt wel of dat de hatchback met drie deuren op retour is. Want na de Renault Clio & Twingo en de Ford Focus is nu ook Volkswagen van plan om de nieuwe Polo enkel als vijfdeurs in de showroom te zetten. Een driedeurs hatchback, willen we dat nog?

Het lijkt een trend die ingezet is; het uitfaseren van de driedeurs hatchback. Of het belang ervan lijkt alvast op een lager pitje te draaien. Bij Renault kan je al enkele jaren geen Clio met drie deuren meer kopen en ook de nieuwe Twingo is er enkel als vijfdeurs.

Hyundai, die toonden hun nieuwe i20 dan weer vanaf de start als vijfdeurs en pas een tijd later krijgen we de i20 coupé in de showroom. Ergens logisch ook, want in het B-segment zoekt het merendeel van het cliënteel gewoon veel gebruiksgemak. En twee extra deuren is nu gewoonweg een stuk praktischer. Daarom willen we jullie mening wel eens weten:

Is er nog nut voor een driedeurs hatchback?

Derniers articles publiés

Commentaires (8)

Laisser un commentaire
John 13:51
Portrait de John

Een auto moet vooral praktisch zijn, Ik zou dus nooit een drie-deurs kopen.

BePa 14:59
Portrait de BePa

Een 3-deurs: dat is toch vooral achter gordels struikelende kindjes, Oma's die vastgeklemd geraken, zijportieren die te breed opendraaien...
Logisch dat die ondingen verdwijnen. Voor enkele eurootjes meer en zonder meerlengte is een vijfdeurs zoveel gemakkelijker. En dan zijn er ondertussen de Meriva's en B-maxen die nog betere oplossingen zoeken...

Wim 15:13
Portrait de Wim

Ik zit er ook het nut niet meer van in. Vroeger kon er nog iets gezegd worden voor de design en waren ze goedkoper, tegenwoordig houden ze veel meer rekening met een 5 deurs design en zijn ze niet altijd goedkoper. En idd, met kinderen is dat miserie voor je rug en de deuren zijn veel te lang voor parkeergarages.

BART PJ 01:12
Portrait de BART  PJ

Straf, straffer, strafst… niemand die het over het esthetische heeft;
over de elegante lijn & keuzevrijheid van 'n driedeurs (zelfs bij de Golf); moet 'n auto nu altijd enkel praktisch zijn ?
ja, winstcijfers dicteren de markt... ; voor mij weeral(merken verdwijnen, wetten vd aërodynamica dicteren de lijnen,..) 'n verarming van het autolandschap op naar nog meer eenheids-worst..
-wagen bedoel ik…zijn de dagen van de heilige koe stilaan geteld ?... maar daar is dan de MX5 (moedige Mazda(ook de 2, 3, 6), hopelijk volgen de cijfers…)
dus toch 'n sprankel hoop en rij-&kijkplezier

Adriaan 17:09
Portrait de Adriaan

Esthetiek en elegantie zijn allemaal leuk, maar als je 10-15.000 euro moet uitgeven aan een klein autotje, dan heb je liefst zoveel mogelijk auto voor zo weinig mogelijk geld, kijk maar naar het succes van dacia...
Winstcijfers dicteren de markt, ja in zeker zin absoluut, maar in feite is het toch de consument die zijn keuze laat blijken, als er eenmaal meer 5deurs varianten verkocht worden, en je merkt dat de 3 deurs echt achterop hinkt qua verkoop, begrijp ik dat ze dat model laten vallen of stiefmoederlijk behandelen.
Dat is net zoals mijn gezeur op bmw, die zijn achterwielaandrijving laat vallen voor hogere winstcijfers op bepaalde modellen, bmw kan dat alleen doen als er ook daadwerkelijk mensen zijn die deze modellen gaan kopen. En spijtig genoeg hebben autofans het niet voor het zeggen op de automarkt, maar wel de algemene grijze massa. En eenheidsworst hoort daar nu eenmaal bij.

Carlos 18:16
Portrait de Carlos

Ik was blij met mijn Peugeot 206'ke driedeurs. Ja de deuren waren groter maar dat maakt het mij ook gemakkelijker uit te stappen. Bij vijfdeurs hatchbak modellen zit bij mij die deur stijl net in de weg.
Maar sinds de hatchbak modellen van vroeger al lang niet maar de lengte hebben van vroeger. Stoort het mij nu ook niet om te moeten kiezen voor een vijfdeurs.

miked 19:58
Portrait de miked

Ik rijd al 20jaar 3 deurs hatchback ,
Altijd heel tevreden over, ogen ook mooier dan 5deurs versies, als ik veel volk meeneem neem ik men cammionet, spijtig dat de 3deurs verdwijnt daardoor ga ik van merk veranderen. Tis een goede commerciële keuze van de merken die dit doen het kost veel geld om een extra chassisvormte ontwikkelen. Spijtig voor die paar fanaten die meestal al lang klant zijn, ze worden in de kou gezet. Ik hou mijn huidige 3deurs autos toch nog bij.

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités