Kersverse alumnus industrieel ontwerp van de University of Applied Arts in Wenen Tony Weichselbraun heeft de legendarische BMW Isetta uit de jaren '50 en '60 herbedacht met zijn volledig elektrische eSetta ontwerpstudie. In de afgelopen jaren hebben we al talloze geruchten gehoord dat BMW de Isetta zou terugbrengen om tegen de Smart ForTwo te concurreren, maar het is nooit echt verder gekomen dan geruchten.
De eSetta is volledig elektrisch, zoals de naam doet vermoeden, en is sterk geïnspireerd door de originele Isetta maar dan met trekjes van de 21ste eeuw. De ontwerper, Weichselbraun, omschrijft de eSetta als een urban electric vehicle bedoelt voor het autodelen. De batterijen van de auto zouden worden opgeladen via inductie op de publieke stalplaatsen (sharing hubs). De deur kan schuiven en draaien om het instappen te vergemakkelijken.
Door de wagen een zeer herkenbaar en vriendelijk figuur mee te geven probeert Weichselbraun de positieve aspecten van autodelen in de verf te zetten.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année