Officieel: Mazda6 sedan

Morgen staat hij te blinken op de autoshow in Moskou maar vanavond kregen we nog beelden en info door van de nieuwe Mazda6. De 4,865 m lange Mazda6 krijgt een wielbasis van 2,83m (+ 10,5 cm tegenover het uitgaande model). De koffer krijgt een inhoud van 483 liter. Onder de kap een 2.0 SKYACTIVE G benzinemotor met 150 pk. Daarboven staat een 2.5 liter met 192 pk. 

Beide motoren worden gekoppeld aan een manuele of automatische zesversnellingsbak.

Officieel: Mazda6 sedan

Ook krijgen ze een i-stopsysteem, Mazda's benaming voor een start-stopsysteem om brandstof te besparen. Meer technische specificaties voor de Europese markt (waaronder ook de dieselmotoren) geeft Mazda pas mee bij de voorstelling in Parijs, eind september. De breakversie die we op gelekte beelden zagen komt blijkbaar wat later.

Officieel: Mazda6 sedan

Derniers articles publiés

Commentaires (10)

Laisser un commentaire
Techno Patat 10:16
Portrait de Techno Patat

Ik volg J3t knap ding, hopelijk snoept hij wat van de duitsers hun verkopen af! Kzie veel liever 10 zulke op een dzg dan 10 passats ;)!

Een prachtig interieur ook, dzt klein streepje rood staat heel knap!

Wim 11:23
Portrait de Wim

knappe wagen en onderscheidend

In-or outsider 13:59
Portrait de In-or outsider

Wederom best wel een knappe wagen en eens iets anders dan een saaie Passat of Avensis.
Maar, tov de huidige Mazda6:
- nog steeds een eigenaardige positie voor de handrem; deze keer dan nog aan bestuurderskant ipv passagierskant, vraag me af of die niet storend gaat zijn bij het schakelen (quid electronische rem?!)
- deze keer eindelijk met een passagiersstoel die in hoogte verstelbaar is?
- een nog langere wielbasis? De huidige is nu al moeilijk te parkeren soms in sommige parkeertorens of -gebouwen. Dat wordt een draaicirkel van een oude Alfa 156 begot!

Yvesw 14:10
Portrait de Yvesw

@In-or outsider: Ik prefereer nog altijd een "gewone" handrem boven een elektronische. Nu als ik de foto's bekijk staat hij inderdaad precies raar. Al kan hij misschien expres op deze manier zijn gezet. In "aan-modus" staat hij zo hoog en in de weg om te schakelen dat het bijna onmogelijk wordt om hem vergeten af te zetten ;)

De wielbasis is nu trouwens even lang als een Audi A4.. Toeval? ;)

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités