Vraag: Hoe laag durf jij gaan met je wagen?

Hoe dichter een wagen bij de grond staat, hoe lager het zwaartepunt. Hoe lager het zwaartepunt, hoe beter de handeling. Ga je echter te laag, dan schraap je elke kiezelsteen op de weg. How low will you go?

Er zijn twee soorten mensen. Mensen die hun wagen verlagen voor een sportiever rijgedrag en mensen die hun wagen verlagen voor de looks. Dat die laatste groep daardoor veelal de handeling van de wagen compleet vernielt zal ze worst wezen. Hoe lager je gaat, hoe cooler je vrienden je vinden.

De vraag is echter, hoe laag willen jullie gaan met je automobiel? Want we geven eerlijk toe, het ziet er natuurlijk heerlijk uit om een wagen te zien waarbij de velgen lekker diep in de kassen hangen.

Derniers articles publiés

Commentaires (7)

Laisser un commentaire
Wim 12:09
Portrait de Wim

Niets voor mij, ik vind het zonde van de wagen. Mijn ECO V50 mag zelfs wat hoger staan.

Techno Patat 13:13
Portrait de Techno Patat

Een sportophanging zoals de mijne is prima qua looks. Gewoon nog plek voor de hogedrukreiniger tussen de bandjes en wielkassen! De mijne staat af-fabriek 2,5cm lager dan een gewone en dat is voor mij perfect! Moest ik geen doorhangende bodemplaat hebben (de kardan naar achter zit op de plek waar er normaal gezien nog een vijs zit die de bodemplaat vasthoud ;-)! ) zou ik ook bijna nergens slepen... Het is nog vrij comfortabel te noemen en goed te doen voor de 25k km per jaar die ik bol. De neus zelf sleept ook nooit, enkel de bodemplaat!

Maar moest ik meer km's doen, of ouder worden zou ik eerder kleinere velgen plaatsen voor meer comfort dan m'n auto hoger zetten! Teveel plek rond de banden vind ik jammer, vooral omdat verlagen heel simpel is! De grootste kost die je hebt zijn je bandjes die iets sneller op zijn (bij auto's waar je camber niet kunt regelen dan...)!

BertR. 22:59
Portrait de BertR.

Vorig weekend nog een verlaagde A3 gezien naast een standaard 911. De A3 lag lager dan de 911 en dat vond ik eigenlijk belachelijk.

Adolf Van Oostende 03:07
Portrait de Adolf Van Oostende

Zo'n extreem verlaagde asflatschraper ziet er meestal uit alsof er een rotsblok v 50ton op gevallen is .
En te laag is wellicht enkel op biljartvlak circuit nuttig voor trackdayspeeltje en dan nog te laag betekent dat je niet op de curbstone's kunt zonder schade

Dus verlagen is ok zolang je maar functioneel beter rijgedrag overhoudt bvb met goede luchtvering kan je dan iets lager gaan en met zo'n Airmatic-systeem als op de nieuwe MB S-klasse waarbij camera wegdek constant scant op putten of obstakels en systeem dan vliegensvlug luchtvering aanpast zou je wellicht nog lager kunnen rondrijden dan wanneer je manueel rijhoogte moet instellen

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités