![Polestar 3 Long Range Single Motor 2024](https://autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_intro/public/media/2024/Polestar/anderefotos/polestar_3_single_motor_2024_1.jpg?itok=rV0V4yGI)
Goed nieuws indien je de prijs van de Polestar 3 net te hoog gegrepen vond, want de elektrische SUV krijgt een nieuwe basisversie. Die doet met achter- in plaats van vierwielaandrijving waardoor de prijs met duizenden euro’s naar beneden kan… En dat terwijl de batterijcapaciteit gewoon onveranderd blijft!
Ben jij ook helemaal in de ban van de Polestar 3 sinds je onze eerste test met de nieuwkomer las? Wij alvast wel, want de elektrische SUV wist ons weg te blazen met zijn opmerkelijk sportieve rijgedrag. Dat had hij grotendeels te danken aan zijn slimme vierwielaandrijving maar dat merkte je ook aan de prijs. Aan minstens 86.900 euro was de Polestar 3 namelijk duurder dan pakweg een BMW iX, een Audi Q8 e-tron of zelfs een Mercedes EQE SUV… Maar wat als je die slimme vierwielaandrijving helemaal niet wil?
Minder geld, meer range
Dan heeft Polestar nu zijn antwoord voor je klaar, want maak kennis met de 3 ‘Long Range Single Motor’. Die doet het — jawel — met een enkele elektromotor in de plaats van de twee stuks van de ‘Dual Motor’-versie. Het resultaat is geen vierwiel- maar achterwielaandrijving en een vermogen van 299 pk, ten opzichte van de 489 pk die zo’n ‘Dual Motor’ ten minste laat optekenen. Eén ding blijft echter wel onveranderd en dat is de accu. Waar de achterwielaangedreven versie van platformgenoot Volvo EX90 bijvoorbeeld maar een 104 kWh-pakket krijgt, behoudt die van de Polestar 3 wel gewoon het 111 kWh-exemplaar. Het resultaat: een WLTP-rijbereik van 650 kilometer — nog eens 19 kilometer meer dan een ‘Long Range Dual Motor’.
![Polestar 3 Long Range Single Motor 2024](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/2024/Polestar/anderefotos/polestar_3_single_motor_2024_2.jpg?itok=IIfnM7eV)
Het verkoopargument bij uitstek moet dan echter nog komen, want dat is zijn prijs. Zo vraagt Polestar voor deze nieuwe achterwielaangedreven versie 79.800 euro waarmee hij precies 7.000 euro minder moet kosten dan de goedkoopste ‘Dual Motor’. Daardoor wordt de Polestar 3 trouwens plots pakken interessanter in een vergelijking met zijn concurrenten want de nieuwe basisversie is nu wél goedkoper dan die van de BMW iX, de Audi Q8 e-tron en de Mercedes EQE SUV. Genoeg om een vuist te maken tegen die gevestigde waarden? We zullen ’t snel zien, want de eerste Polestars 3 bereikten deze week hun kopers.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année