Mitsubishi mag zich dan wel hebben teruggetrokken van de Europese markt, in Japan zijn ze wel nog druk bezig. Zo druk dat ze de Ralliart-benaming weer onder het stof willen halen.
Ralliart was de benaming van de modellen die het dynamische imago van Mitsubishi in de verf moesten zetten. Sinds 1984 maakten de Japanners gebruik van deze zelfstandige afdeling voor de ontwikkeling van zowel de Lancer Ralliart, de Colt Ralliart als de Pajero in Dakar-livrei. In 2011 besloot Mitsubishi om Ralliart te laten voor wat het was maar daar komen ze nu op terug.
In de presentatie van de jaarcijfers haalt Mitsubishi de Ralliart-benaming weer naar boven. Het merk wil de afdeling betrekken in het Mitsubishi Motor-ness, met het oog op de elektrificatie. De plannen blijven voorlopig nog vaag, al laat Mitsubishi wel weten tegen 2023 twee nieuwe modellen te lanceren als onderdeel van dat MMC-ness. Of het om de twee Europese modellen gaat waarvan eerder sprake was, werd niet vermeld.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 2 dagen geleden