In een persbericht laat de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi weten dat Mitsubishi twee modellen zal produceren voor "selected markets in Europe". Was het vertrek dan fake news?
Mitsubishi kondigde eind vorig jaar aan de deuren naar de Europese markt te sluiten vanwege niet meer rendabel voor zulk een klein merk in Europa. Daarmee bezegelde het merk het lot van een hoop invoerders en een veelvoud van dealers.
Nu lijkt de alliantie op die beslissing terug te komen door aan te kondigen dat Mitsubishi een tweetal modellen zal bouwen op basis van bestaande Renault-modellen. Daarmee spaart het merk een hele hoop ontwikkelingskosten uit en kan het gebruik maken van modellen die al voldoen aan de steeds strenger wordende Europese regelgeving rond emissienormen.
logo-swapping?
Het zou gaan om twee "zuster"-modellen die geproduceerd worden in de Renault-fabrieken, al krijgen ze wat aanpassingen om zo het Mitsubishi DNA voort te dragen. Lezen we daar wat badge engineering? En zien we dan een als Mitsubishi Colt vermomde Renault Clio rijden? Of wordt de Megane R.S. dan de nieuwste versie van de Lancer Evo? Het lijkt waarschijnlijker dat Mitsubishi een eigen versie van Renaults Megane eVision zal krijgen.
Vast staat dat Mitsubishi door de twee zustermodellen toe te voegen aan het aanbod van de Eclipse Cross PHEV, want over de nieuwe Outlander wordt niets vermeld in het persbericht. Net zo min laat de alliantie weten welke die 'geselecteerde markten in Europa' dan wel zijn.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen