Smart
Smart #3 Brabus getest - Hooligan met een hoek af (2024)
Smart is terug, en nog geen klein beetje. Zo heeft het merk intussen drie nieuwe modellen voorgesteld en die kroonden zich bij hun lancering stuk voor stuk tot grootste Smarts ooit. Voeg daar dan maar liefst 428 pk aan toe, en je krijgt een EV die compléét geen steek meer houdt… Of wel? Aan deze #3 Brabus om het te bewijzen.
Smart #5 is net geen twee ForTwo's lang (2024)
Smart, het merk dat tot voor kort auto's aanbood met de afmetingen van een schoendoos, heeft het doek getrokken van de #5, een potige SUV met de lengte van een BMW X3. Of anders gezegd: deze #5 neemt de parkeerplaats in van twee ForTwo's. Nou...
Grootste Smart ooit laat zich zien in aanloop naar onthulling
Maak je klaar om alles wat je over Smart denkt te weten, te vergeten. Nog deze maand onthult het merk namelijk de #5 en dat wordt alwéér een grotere, elektrische SUV… En om dat ‘SUV’-deeltje toch al even te verantwoorden, krijgen we nu een paar beelden voorgeschoteld van een #5 op ruig terrein.
Gaat Smart een nieuwe, elektrische roadster maken?
Je hebt het vast ook al gemerkt: het Smart van vandaag is niet meer het Smart van weleer. Zo maakt het merk tegenwoordig flink grotere auto’s, maar dat betekent niet dat ze hun verleden vergeten zijn. Wel integendeel: naast een nieuwe ForTwo zou er ook wel eens een nieuwe Smart Roadster kunnen komen.
Smart #1 Brabus aangepakt door, euhm, Brabus (2024)
Duiste tuner Brabus heeft zijn tanden gezet in de sportiefste versie van de Smart #1. Je weet wel, de Smart #1 Brabus. Jep, dit is daardoor de Brabus Smart #1 Brabus. Migraine na de klik!
Smart Concept #5 geeft voorsmaakje van alwéér een grotere elektrische SUV
Smart maakt zich klaar voor de volgende stap in zijn nieuwe strategie, want er staat alweer een SUV te trappelen. Die luistert naar de naam #5 en als concept pakt hij alvast uit met stoere offroad-opsmuk. Die hoeven we in productievorm waarschijnlijk niet te verwachten maar zijn formaat, dat blijft vast wel.
Vaarwel, échte Smart: tweezits ForTwo stilzwijgend uit productie gegaan (2024)
Treur, want één van de pioniers van de stadswagens is niet meer… Al is de kans klein dat ze bij fabrikant Mercedes om het einde van de Smart ForTwo treuren. Die laatste maakte namelijk geen dag winst met het merk, waardoor het nu de beurt is aan een nieuwe lichting grotere Smarts onder het Chinese Geely.
Smart #1 duikt onder 40.000 euro dankzij nieuwe basisversie, en nog geen klein beetje (2023)
Smart is terug van weggeweest, en heeft ook een meer bruikbare EV dan ooit tevoren in de catalogus. Er was echter één probleem: met zijn prijs van ruim 40.000 euro was die #1 niet alleen best duur, maar viel hij ook buiten beschouwing voor de Vlaamse premie op elektrische auto’s… Maar daar komt nu verandering in.
Officieel: Smart #3, mag het wat meer zijn? (2023)
Ooit één van de grondleggers van gemotoriseerd micromobiliteit, ondertussen doorgegroeid tot een Chinees automerk. Nee, we hebben het niet over Volvo, MG of Lotus, wel over smart. Na de compacte #1 is het nu tijd voor de grotere #3 die het qua proporties opneemt tegen de Volkswagen ID.4 en Tesla Model Y.
Smart #1 EV aangepakt door Brabus (2022)
Smart en Brabus hebben samen een lange historie en het nieuwe co-ouderschap van Geely over smart lijkt daar geen verandering in te brengen. Jawel, ook van de nagelnieuwe smart #1 zal Brabus haar eigen sausje draperen. Met unieke looks en - volgens de geruchten - een 400 pk sterke variant. Een (elektrische) smart met 400 pk... in welke wereld zijn we wakker geworden?