Lotus

Lotus

Vergeet de V6: Lotus Emira is nu sneller met de viercilinder

Lotus heeft zijn Emira getrakteerd op wat extra vermogen, of tenminste: zijn Emira met viercilinder. Aan de V6 wordt niet geraakt en daardoor wordt die plots een stuk minder aantrekkelijk. Zo hoest de kleinere motor nu net zoveel pk’s op terwijl hij zelfs meer koppel produceert… Twee keer raden wat dat doet met zijn sprinttijd.

avatar
door Joram Van Acker
05/03/2025, 10u02

Lotus gooit EV-ambities buiten, gaat weer verbrandingsmotoren gebruiken

Goed nieuws als je de het Lotus van vroeger mist: het merk zet een stapje terug in de oude richting. Zo schuift het zijn ambitie om enkel nog EV’s te onthullen aan de kant en belooft de fabrikant de terugkeer van… de verbrandingsmotor! Juich echter niet te vroeg, want die motor blijft niet alleen.

avatar
door Joram Van Acker
22/11/2024, 09u57

Lotus Theory 1 keert terug naar de roots… of toch ongeveer (2024)

Ontwaak als je vroeger van Lotus hield, want er is hoop. Het merk heeft namelijk een nieuwe conceptcar voorgesteld en dat is eens geen loodzware, elektrische SUV… Of toch niet helemaal want hoewel deze Theory 1 nog steeds elektrisch is, kijk je hier naar een relatief lichte supercar. Dus wat denk je, bouwen die handel?

avatar
door Joram Van Acker
17/09/2024, 11u46

Is dit de nieuwe (elektrische) Lotus Elise?

Lotus, tot voor kort de Britse bouwer van vederlichte sportwagens, is zich onder de veilige vleugels van Geely in een sneltempo aan het omvormen tot een EV-kracht om rekening mee te houden. Naar verwachting krijgen we op 17 september de Theory 1 te zien, een showcase voor de toekomstige Elise op stroom. Denken we...

avatar
door Yves Wouters
12/09/2024, 09u37

Test Lotus Emira – De laatste echte Lotus sluit af met een knal(letje) (2024)

Tenzij het Britse merk op haar intenties terugkomt (waar hebben we dat nog gezien?) zullen ze vanaf 2028 alleen nog elektrische auto’s verkopen. En dat maakt van de Emira turbobenzine de laatste der mohikanen. Om de overgang naar minder CO2 te verzachten, lepelt Lotus nog snel een nieuwe tweeliter onder de kap. Is dit een afscheid in schoonheid? Autofans zocht het uit.

avatar
door William Meerschaut
09/09/2024, 17u14

Eerste test: Lotus Emeya (2024)

Lotus ondergaat een complete transformatie. Na de lancering van een elektrische SUV is het nu de beurt aan een luxesedan en ook die is natuurlijk elektrisch. Dat niet alleen, want met een groter bereik en meer dynamiek zou hij wel eens een bepaalde Duitse EV in verlegenheid kunnen brengen...

avatar
door Felix Bouland
26/08/2024, 13u27

Lotus Emeya: Dit kost de elektrische supersedan (2024)

Met maximaal 918 pk onder de kap, een stevige batterij van 102 kWh en de mogelijkheid om te snelladen tot een maatstaf-zettende 350 kW DC kan je de Lotus Emeya bezwaarlijk een generische elektrische sedan noemen. Zijn prijs is er dan ook naar.

avatar
door Yves Wouters
07/03/2024, 14u28

Supercharger wie? Lotus komt met eigen, bloedsnelle snellaadnetwerk

Hier is een bericht dat je pakweg vijf jaar geleden niet had geloofd: Lotus heeft zopas zijn eigen netwerk aan elektrische laadpalen aangekondigd. Dat zijn ook niet zomaar laadpalen, maar wel ongezien krachtige snelladers… En met “ongezien” verwijzen we inderdaad naar jou, Tesla.

avatar
door Joram Van Acker
28/11/2023, 12u10

Open deur: sportwagenbouwer Lotus noteert hallucinante inschrijvingscijfers in België

En dat heeft uiteraard allemaal te maken met elektrische SUV Eletre. Sidder en beef, Colin Chapman...

avatar
door Yves Wouters
03/10/2023, 09u30

Officieel: Lotus Emeya is 918 pk sterke, elektrische sedan — pardon, “hyper-GT” (2023)

Lotus heeft zijn elektrische sedan klaar, al nemen ze dat woord in Hethel niet graag in de mond. Nee, deze Emeya is volgens hen een “hyper-GT”, en de cijfers verraden meteen waarom. Wat dacht je bijvoorbeeld van 918 pk en een 0-naar-100-tijd van minder dan 2,8 seconden?

avatar
door Joram Van Acker
08/09/2023, 09u28