Maserati
Maserati GT2 Stradale is meer dan gewoon een dikkere MC20 (2024)
Maserati heeft er een nieuwe supercar bij en nee, dat is niet gewoon een iets sterkere MC20. Of toch niet helemaal, want deze GT2 Stradale moet vooral doen denken aan Maserati’s GT2-racewagen… Op één verschil na: hiermee mag je je wél op de openbare weg vertonen.
Vaarwel, V8: dit is de allerlaatste Maserati met achtcilinder (2024)
Het is officieel gedaan met de V8 bij Maserati. De Italianen zwaaien de achtcilinder namelijk uit met de Quattroporte Gran Finale, die meteen ook het einde van de luxesedan inluidt. De one-off werd gekocht door een welgestelde Amerikaan en die nam er dan ook maar even een unieke MC20 bij.
Maserati plaagt met nog een straffer smaakje voor MC20
Maserati heeft de supercarsmaak te pakken. Sinds het zijn MC20 onthulde heeft het daarvan namelijk ook al een extremere versie gebouwd — toepasselijk genaamd MCXtrema — maar er is één probleem: daarmee mag je de openbare weg niet op. Tijd dus voor een extremere MC20 waarmee je dat wél mag.
Eerste test: Maserati GranCabrio - liever met V6 of elektromotor? (2024)
Maserati is terug met een cabrioversie van zijn GranTurismo, maar voor één keer gooien de Italianen het over een andere boeg. De nieuwe Maserati GranCabrio komt met een twin-turbo V6 en... als volledig elektrische Folgore! Zullen de puristen ervoor gaan?
Deze twee speciale Maserati’s zetten hun nog specialere voorgangers in de bloemetjes
Maserati heeft eens een échte supercar met de MC20, maar dat is stiekem niet voor het eerst. 20 jaar geleden hadden de Italianen al eens een compromisloze krachtpatser in de catalogus maar de kans is groot dat je die intussen al vergeten was. Reden genoeg om die MC12 te eren met twee speciale edities.
Rara: welke bloedmooie supercar heeft tuner Mansory nu verminkt?
Mansory doet ’t weer: ze jagen de gezamenlijke liga der automobiele puristen nog eens op stang. Dit is namelijk de MCX Pergusa, een knotsgekke carboncreatie met 750 pk aan vermogen en een topsnelheid van 335 km/u… Maar herken jij welke Italiaanse supercar achter die façade schuilt?
Maserati GranCabrio Folgere geprijsd: dit kost de elektro-cabrio (2024)
Je verwacht het misschien niet meteen van Maserati, maar ook zij wagen de sprong naar het elektrisch rijden. De reguliere GranCabrio ruilt daarbij zijn V6 in voor drie elektromotoren... Maar wat moet je daar voor over hebben?
Officieel: Maserati GranCabrio Folgore biedt 830 elektrische pk’s... in openlucht (2024)
De — toegegeven: best kleine — wereld van de elektrische cabriolets is een modelletje rijker. Maserati heeft namelijk zijn GranCabrio Folgore voorgesteld en die laat de Nettuno-V6 van de gewone GranCabrio achterwege. In de plaats daarvan krijg je drie elektromotoren en een bloedstollende, fluisterstille acceleratie.
Geluid aan: Maserati MCXtrema mag voor het eerst buitenspelen [VIDEO]
Maserati heeft een nieuw circuitmonster klaar: de MCXtrema. Die combineert de basis van de MC20 met extra kracht en raceklare looks, al kregen we die looks alleen maar in digitale vorm te zien. Nu waagt de MCXtrema zich echter voor het eerst in zijn natuurlijke habitat: het circuit… En dan regent het wel niet zeker?
Maserati GranCabrio is net op tijd voor de zomer (2024)
Je zal het misschien niet geloven als je naar buiten kijkt, maar de zomer komt stilaan dichterbij. Maserati vindt het dan ook tijd om het dak te halen van zijn GranTurismo. Dat doet het meteen met de 542 pk sterke Trofeo met V6, later volgt nog de elektrische Folgore.