De snelste Gallardo ooit, die staat voorlopig nog mooi te blinken op de beursvloer in Frankfurt. Vraag naar de LP 570-4 Trofeo Stradale en men zal je meteen de weg wijzen naar deze super agressief gestilleerde Gallardo. De kenners zullen er ook enkele kenmerken van de vorig jaar gelanceerde Blancpain Super Trofeo waarnemen. Speuren we naar verschillen met de gewone Gallardo, dan vallen vooral de koetswerkpanelen uit koolstof vezel op.
Hierdoor hebben de Lamborghini ingenieurs het model zo'n 70kg lichter kunnen maken. De motor is nog steeds dezelfde 570pk sterke 5.2-liter V10. De sprint naar de 100 km/h duurt amper 3,4 seconden, zo'n 0,3 seconden beter dus. Schakelen gebeurt met een gerobotiseerde 6-bak.
Het sportieve karakter van de Trofeo Stradale wordt extra in de 'verf' gezet door middel van de 'rosso mars' genoemde koetswerkkleur. Wetende dat een gewone Gallardo al dik 180.000 euro moet kosten, moet je niet verschieten dat deze speciale gelimiteerde variant dik 2 ton zal kosten.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année