Opel maakt vandaag haar OPC variant van de Astra bekend en heeft daarmee weer een nieuwe speler in de hot hatch markt. Onder de kap schuilt een nieuwe 2.0 liter turbocharged viercilinder met directe inspuiting. Dat blok is goed voor 280 pk en beschikt over 400 Nm koppel. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, een sprinttijd naar 100 km/u geeft Opel nog niet mee.
Het blok wordt gekoppeld aan een zestraps manuele versnellingsbak en krijgt een speciaal ontwikkeld mechanisch slipdifferentieel. Met die cijfers komt de Opel OPC recht in het vaarwater van de Golf R en Scirocco R.
De Astra OPC krijgt naast zijn vernieuwd chassis ook een nieuwe ophanging die in drie standen is te verzetten. Het verstelbaar FlexRide systeem biedt de standen Normal, Sport en OPC. Die standen geven wijzigingen door inzake demping, gasrespons, stuurbekrachtiging etc. Dat de OPC op een circuit gereden kan worden maken de Duitsers duidelijk door te zeggen dat ze de Opel stevig getest hebben op de Nürburgring.
De nieuwe looks mogen vanzelf spreken. Vooral de bumpers aan beide kanten zorgen voor de grootste vernieuwing. Met vooraan een knappe grille en achteraan de twee uitlaten en een spoiler die zijn vermogen onder de kap verraden. Ook binnenin merken we nodige logo's op en kunnen we plaats nemen in sportkuipjes.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année