De kleine 875cc motor van Fiat, beter bekend als de TwinAir, is de beste motor van het jaar, aldus de jury van Engine of the Year. Daarmee gaat de motorisatie de 1.4 TSI van Volkswagen vooraf. Op de derde plek komt de 4.5 liter grote V8 uit de Ferrari 458 Italia. De VW 1.4 TSI is wel de winnaar in de categorie "van 1 tot 1,4 liter". De klasse tussen "1,4 en 1,8 liter" werd gedomineerd door de 1.6 turbo van BMW/Mini.
Gaan we nog een stapje hoger, dan zien we in de klasse van "1,8 tot 2,0 liter" de 2,0 twin-turbo diesel van BMW winnen. Audi's 2.5 vijfcilinder haalde het in de klasse van "2,0 tot 2,5 liter", terwijl BMW zowel in de "2,5 tot 3 liter" als de "3 tot 4 liter"-categorieën won. Boven de 4 liter was de Ferrari 4.5 V8 de beste, net als in de Performance categorie.
Fiats MultiAir won overigens ook in de kleinste klasse, de "Best New Engine" en de "Green Engine"-klasse. Al bij al lijkt de koek anders verdeeld dan de vorige jaren, toen Volkswagen en BMW het overgrote deel opeisten.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année