Nieuwe regels maken WRC 2017-seizoen nog spannender

yaris_wrc_studio_4_1

De FIA World Rally Championship (WRC) heeft de eerste details vrijgegeven rond de regelgeving van het seizoen 2017. Daar lijken ze alles gedaan te hebben om het alweer wat spannender te maken.

De WRC gaat de tegengestelde richting in van de Formule1. Waar de Formule1 de laatste tijd alles downsized en het op die manier wat saaier maakt voor de grote fans, doet de WRC het tegenovergestelde.

Breder, dikker, lichter

Bij de top van de rallysport zullen alle wagens een agressievere bodykit krijgen. Die bodykit mag 55mm breder zijn, een langere overhang vooraan (60mm) en achteraan (30mm) en een grotere spoiler achteraan. De elektronisch bediende centraal geplaatste differentiëlen maken hun comeback en het totale gewicht van de wagen moet met 25 kilogram naar beneden.

POWERRRR

Ook onder de kap wordt alles wat groter en spannender. De 1.6 turbo blijft behouden maar mag van 300 naar 380 pk opgevoerd worden. Die vermogenswinst komt er door de turbocharger restrictor die van 34 mm naar 36 mm vergroot mag worden. De turbodruk blijft op een maximum van 2,5 bar.

Derniers articles publiés

Commentaires (2)

Laisser un commentaire
MilleMiglia 12:26
Portrait de MilleMiglia

En waarom gaat Toyota meedoen met de Yaris? Waarom niet met de gt86? Lijkt mij veel leuker om te zien.

Laissez un commentaire

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités