In de eeuwig zoektocht naar minder verbruik en meer prestaties springen merken gretig op de turbo. Het lijkt er zelfs op dat de atmosferische motor met uitsterven is bedreigd. Maar vinden jullie dat zonde?
Buiten enkele uitzonderingen werden de laatste tien jaar de meest performante wagens gespaard van turbo's. Denk maar aan de vorige generatie BMW M3 met brullende V8, de vorige generatie Honda Civic Type-R met hoogtoerige viercilinder en de Ferrari 458 Italia die even Italiaans klinkt als pasta. Drie wagens waarvan de opvolgers, niet geheel onverwachts, beschikken over turbokracht.
Is dat echter erg? Want de turbo's zorgen er voor dat het verbruik dramatisch daalt en de kracht de hoogte in vliegt. Op papier een win-win-situatie. Al kan je opperen dat turbo's wat de charme van motoren afnemen. Maar delen jullie die mening? Daarom volgende vraag:
Waar gaat jullie hart sneller van slaan, een turbomotor of een atmosferisch blok?
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année