Audi onthulde gisteren de R18 TDI, die de eer van Audi hoog moet gaan houden in Le Mans. Tegenover de R15 zijn er heel wat verschillen. Zo rijden de coureurs voortaan niet meer dakloos rond, want bij grote Le Mans-concurrent Peugeot doen ze dat ook niet.
Het downsizen wordt ook in deze tak van de racerij verder doorgevoerd. Waar de R10 TDI nog een V12 had, kreeg de R15 een V10 en moet deze R18 het stellen met een zescilinder. Dat we niet neerbuigend over hoeven te doen over het vermogen kan je wel raden, al geeft Audi geen specifieke vermogenscijfers mee. Men bouwt ook de mogelijkheid in om een hybride versie te gebruiken, al is dat nog niet voor dit seizoen. Audi bouwde de wagen op als carbonvezel monocoque waarbij de stijfheid en het lage gewicht voorop stonden. De wagen verschilt erg van het productiegamma van Audi, maar om de link toch te leggen bouwden de ingenieurs LED-verlichting in de snoet. In Le Mans moeten drie exemplaren volgende zomer gaan strijden om de titel, al krijgen wij wel de primeur, met het allereerste optreden van de R18 op de Spa Six Hours in april 2011.
via: Autoblog
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année