Twee jaar hebben ze er aan gebouwd, en nu is het moment aangebroken om ze eindelijk in gebruik te gaan nemen. In Sindelfingen (Duitsland) staan nu twee spliksplinternieuwe windtunnels klaar die in staat zijn de meest extreme klimatologische toestanden te simuleren. Zo zijn ze in staat om temperaturen te simuleren tussen -40°C en 60°C. Daarnaast horen ook zware sneeuwstormen en zondvloedregens tot de mogelijkheden.
Beide tunnels zijn uitgerust met dynamometers die snelheden aankunnen tot 265 km/h. Daar alle modellen van Mercedes begrensd zijn tot 250km/h kunnen ze dus tot het uiterste worden getest.
Ulrich Mellinghoff, hoofd van Mercedes Safety Development, stelt dat tests in deze windtunnels de testen op de openbare weg niet zullen vervangen. Wel zal men meer gebruik maken van de mogelijkheid om het aantal testkilometers buiten de tunnels de beperken tot het absoluut noodzakelijke. Hierdoor zal het ontwikkelingsproces van nieuwe modellen sneller kunnen worden doorlopen.
Een ander voordeel is dat op die manier nieuwe Mercedessen misschien ook nét iets minder gevaar lopen om gespot te worden door de tegenwoordige omnivertegenwoordigde spionagefotografen.
via BenzInsiders
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année