Nu de nieuwe generatie Ibiza - of is het toch een facelift? - in de startblokken staat, heeft SEAT besloten om de Cupra-variant van wat extra peper te voorzien, net zoals de Volkswagen Polo GTI.
Het leek ons een beetje gek van VAG om halfweg de cyclus van de Polo de motorisatie van de hot hatch-variant te wijzigen. De 1.4 TSI maakte plaats voor een krachtigere 1.8 TSI.
Ook bij SEAT lijkt dat nu te gaan gebeuren, althans als we de heren van Autocar mogen geloven. Zij spraken met directeur vehicle engineering Sven Schawe en kwamen deze swap aan de weet. De huidige Ibiza Cupra rijdt rond met een 1.4 TSI met 180 pk (en 250 Nm) onder de kap. De 1.8 TSI die ze bij SEAT voor ogen hebben heeft bij de Polo GTI 192 pk (en 320 Nm) klaarzitten. Tegelijk kreeg die laatste een manuele zesversnellingsbak, in plaats van de DSG met zeven verzetten voordien.
een beetje meer is nooit genoeg
Of SEAT datzelfde vermogen aanhoudt, is nog maar de vraag. De bron vertelt dat de ingenieurs nog in discussie zijn met de directie van Volkswagen over het exacte vermogen van de nieuwe Ibiza Cupra, die tot op vandaag nog mooi verborgen werd.
De facelift van de Ibiza moet het nog uitzingen tot 2017, dan komt SEAT met een geheel nieuw model.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année