Adriaan 13:38
Portrait de Adriaan

Of het nu met een vliegwiel of generator werkt, kers doet exact wat jij eerst vertelde he, namelijk: "Bewegingsenergie omzetten naar elektriciteit (of kinetische energie) om weer om te zetten naar beweging..."
En kers is helemaal niet de gouden graal van het zuinig auto rijden. Veel te complex, en amper winst buiten de stad.
Draai of keer het zoals je wilt, ofwel gaan we met zen alle het openbaar vervoer gebruiken, ofwel zullen we met waterstof en electrische auto's gaan moeten rond rijden. En om eerlijk te zijn, enkel het openbaar vervoer is een ecologisch alternatief. Maar dat gaan we als overheid absoluut niet zo snel gepushed zien worden. Als we maandag met zen alle in de file staan verbruiken we benzine/diesel, wat taks opbrengst betekent, eventueel nog de toekomstige kilometer heffing erbij, niets dan voordelen dat we dagelijks in de file staan voor de overheid, alle lusten voor hun en alle lasten voor ons. Terwijl bij het openbaar vervoer het heel wat anders ligt, we zitten nu al aan een maximum bezetting van de trein tijdens spits uur, wat wil zeggen dat er drastisch moet geïnvesteerd worden, wat neerkomt met de huidige structuur: belastingsgeld gaan gebruiken. Elke passagier is ook gesubsidieerd, nog eens een kost. Waarom? Zodat we meer zouden kosten aan de staat en minder zouden opbrengen? Neenee, in het huidig politiek klimaat waar alles cijfermatig logisch moet zijn, en we "de tering naar de nering" moeten zetten, zullen we nooit het file probleem oplossen tenzij we het auto rijden zo extreem duur gaan maken dat we dwangmatig niet anders kunnen.

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités