De Renault Mégane RS staat bij ons nog steeds op het hoogste schavotje wat hot hatches betreft. Nederlands Renault-verdeler Kerkhof&Visscher bouwde een opgekietelde variant van dit krachtig beestje. Kerkhof&Visscher heeft al langer goeie banden met Renault Sport in Dieppe en bouwt vanaf nu een heel eigen RS-aanbod uit onder de noemer By e-motions, met deze Mégane RS als beginpunt.
Onderstel, remmen en vermogen werden aangepakt. Ook werd wat aan de looks van interieur en exterieur gedaan. In totaal verliest de RS hierbij 40 kg gewicht. Een verlagingsset zorgt voor een strakkere wegligging, Brembo-remmen stoppen het geheel keurig.
Optioneel krijg je carbon remkoelers uit de Mégane Trophy V6. Dankzij het aanpassen van het motormanagement, intercooler en het plaatsen van een speciaal RVS uitlaatsysteem stijgt het vermogen van 250 pk naar 310 pk, met een maximumkoppel van 400 Nm. Het interieur kan worden gepersonaliseerd, tegen een prijs van 4.000 euro. De RS-logo's kunnen worden weggelaten en het dak kan in hoogglans worden afgewerkt.
Kerkhof&Visscher wil op termijn ook andere modellen gaan bewerken. Op dit moment werken ze aan een lichtgewicht Mégane RS, waarbij ze hopen 150 kg te besparen.
Bron: Autoweek
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année