De nieuwe Hyundai i20 moet potten gaan breken in het B-segment met kwaliteiten die we nog nooit eerder van het merk zagen.
De nieuwe i20 lijkt in geen enkel opzicht nog op zijn voorganger, en daar zijn we helemaal niet rouwig om. De wagen doet het niet alleen met een aangenaam uiterlijk, ook in het interieur vertoef je graag. Eerder omschreven we dat laatste al als 'ergens tussen de Volkswagen Polo en de Golf', en daar blijven we na dit autosalon nog steeds bij.
De wagen is volledig ontwikkeld en gebouwd in Europa wat alles natuurlijk op onze automarkt afstelt in plaats van op de Aziatische of Amerikaanse.
![](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/merken/mercedes/eigenfotos/hyundai-i20-autosalon-brussel-2015-foto-110.jpg)
Onder de motorkap zien we voorlopig nog steeds dezelfde motoren als bij de vorige variant (de nieuwe zijn in ontwikkeling), waaronder de 1.2 (75 en 84 pk), de 1.4 met 100 pk, de 75 pk sterke 1.1 dieselmotor en de 90 pk sterke 1.4 diesel.
![](/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/merken/mercedes/eigenfotos/hyundai-i20-autosalon-brussel-2015-foto-102.jpg)
De nieuwe i20 heb je vanaf 13.499 op je oprit staan, een volledig uitgeruste 100 pk sterke 1.4 benzine met automatische versnellingsbak kost je 21.599 euro.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année