Ferrari breidt het gamma uit met een kleinere variant van de FF, excuseer, de GTC4Lusso. De T in de benaming staat voor turbo, waardoor een kleinere cilinderinhoud kon bekomen worden.
Met de toevoeging van de T is er dus ook een turboversie van de GTC4Lusso. Maar wie dacht dat de V12 meer dan de huidige 690 pk zou krijgen, is eraan voor de moeite. Ferrari bouwt namelijk de 3,9 liter V8 Turbo uit de California T over in de GTC4Lusso T. 610 pk en een even dikke 760 Nm zijn dus zijn deel.
Geen zware prestatievermindering overigens, want de V8 T haalt nog altijd vlotjes 320 km/u als topsnelheid, terwijl je de 100 km/u in slechts 3,5 seconden bereikt.
Opvallend is ook dat Ferrari een verkoopsargument van de originele FF weghaalt. "Vier plaatsen, vierwielaandrijving" geldt niet langer, want de V8 Turbo wordt aan de achterwielen gekoppeld. De vierwielaandrijving is er dus nog altijd exclusief voor de krachtigere V12-broeder.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année