Een boxermotor met 2.0 liter longinhoud en vier cilinders, ik mocht er vorige week zeven dagen van genieten. Maar vanaf vandaag reed ik met een oud blok, want Subaru ontwikkelde een derde generatie. Het 2.0 liter blok blijft even krachtig met zijn 148 pk, maar krijgt 196 Nm koppel tegenover 191 Nm van de tweede generatie. Dat de nieuwe boxermotor ook zuiniger is moet ik jullie niet vertellen, waar anders draait het om? De derde generatie is tien procent zuiniger.
Het blok veranderde van boring en slag en ook de verbrandingskamer werd kleiner, wat het geheel uiteraard zuiniger maakt. Verder werd er ook 'Tumble Generated Valve’ en ‘Exhaust Gas Recirculation’ op toegepast, wat opnieuw het verbruik drukt. Wanneer het blok op de Europese bodem komt is nog niet geweten. De tweede generatie ging 21 jaar mee. De boxermotor zal haar debuut in het Forester model maken, vandaag het best verkochte model in België.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 6 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 année
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année