Het lijkt erop dat meer en meer constructeurs de puzzel van de dubbele koppeling in elkaar gepast krijgen. Na Volkswagen, Ford en Renault komt nu ook Fiat met haar eigen versie op de proppen. Net als bij de benamingen voor de dieselmotoren, krijgt de transmissie met dubbele koppeling haar eigen naam en bij Fiat luidt die DDCT, wat staat voor Dual Dry Clutch Transmission.Veel van de onderdelen van de DDCT kunnen ook gebruikt worden voor een manuele versnellingsbak, wat weer een stuk in de kosten scheelt. De automaat kan een maximaal koppel van 350Nm aan en dankzij een elektrische oliepomp voor de hydraulische bakbediening is het mogelijk om de automaat te koppelen aan een ecologisch start-/stopsysteem.
De productie van de bak startte reeds begin oktober en Fiat wil er jaarlijks 400.000 stuks (manueel en automaat samen) van inbouwen in haar modellen. De Fiat-group belooft alvast een onverminderd rijplezier in combinatie met een veelbelovend laag verbruik.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 5 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 11 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 1 année
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année